کد خبر: 510410
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۲:۵۲:۱۲
| |

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران:

چون زمان داریم تصمیم خاصی درباره سرمربی تیم ملی مدنظر فدراسیون نیست

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: قرارداد ما با آقای شاهین‌طبع به پایان رسیده است، اما فعلا چون زمان داریم تصمیم خاصی مد نظر فدراسیون نیست و در حال بررسی جوانب مختلف هستیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. قطعا گزینه‌ مناسب را به کار می‌گیریم.

چون زمان داریم تصمیم خاصی درباره سرمربی تیم ملی مدنظر فدراسیون نیست
کد خبر: 510410
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۲:۵۲:۱۲

اعتمادآنلاین| رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، درباره تاثیرات حواشی که پیش از حضور تیم ملی بسکتبال در المپیک پیش آمد بر روی عملکرد ملی‌پوشان، توضیح داد: همیشه در رشته‌های تیمی حواشی وجود دارد و نمی‌توان همه اتفاقات را کنترل کرد، اما موضوع مهم این بود که توانستیم پیش از حضور تیم ملی در بازی‌های المپیک این حواشی را مدیریت کرده و تیم را با یک شرایط مناسب عازم توکیو کنیم. من فکر نمی‌کنم در المپیک موضوع خاصی روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذار بوده باشد.

به گزارش ایسنا، او درباره نتایج تیم ملی نیز گفت: در واقع ما از ابتدا پیش بینی کرده بودیم که کار سختی در المپیک داریم، چرا که در این رقابت‌ها 12 تیم برتر جهان حضور دارند و کار بسیار سخت‌تر از مسابقاتی چون جام‌جهانی است. با همه این‌ها ما توانسته بودیم به هدف اصلی خود که رسیدن به بازی‌های المپیک بود برسیم، با عملکرد مناسب در رقابت‌های انتخابی موفق شدیم جواز حضور در توکیو را به دست آوریم که یک افتخار بزرگ برای بسکتبال ایران بود. در همه رشته‌های تیمی کار تیم‌های ایرانی با توجه به تفاوت سطح امکانات و سخت افزار کشورهای دیگر سخت است، اما ما گفته بودیم که نیم نگاهی هم به صعود از گروه خود داریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: در دوره‌های قبل بازی‌های بسکتبال در المپیک به صورت دو گروه 6 تیمی برگزار می‌شد و نهایتا 4 تیم از هر گروه بالا می‌رفتند، به همین دلیل ما امیدهایی برای صعود از گروه داشتیم، اما در این دوره بازی‌ها را در سه گروه 4 تیمی برگزار کردند که 2 تیم برتر هر گروه به همراه دو تا از بهترین تیم‌های سوم، راهی دور بعد می‌شدند. همانطور هم که دیدید دو تیم برتر گروه ایران بودند که فینالیست شدند و این نشان می‌داد ما در چه گروه دشواری هم حضور داشتیم.

او با اشاره به این به جز بازی با آمریکا عملکرد ایران خوب بود، توضیح داد: گروه ما یکی از دشوارترین گروه‌ها بود، اما حقیقت امر این است که ما از نظر بدنی و تکنیکی کم نیاوردیم، شاید اگر کمی خودباوری بیشتری داشتیم با شکست دادن چک، به عنوان یکی از تیم‌های سوم راهی دور بعد می‌شدیم. هرچند که خود جمهوری چک هم یکی از تیم‌های خوب بود و در انتخابی‌ها تیم‌های خوبی مثل ترکیه و یونان را از پیش رو برداشته بود. با این حال اتفاقات آنطور که مد نظر ما بود رقم نخورد و متاسفانه از صعود به دور بعد بازماندیم، اما چیزی از ارزش‌های بازیکنان ایران کم نشد. بنده همچنان معتقدم که تنها در بازی با آمریکا بد بودیم، مقابل فرانسه و چک خوب کار کردیم. از نظر من اختلاف بسکتبال ایران و آمریکا آن نتیجه‌ای که در المپیک رقم خورد نیست.

طباطبایی درباره مصاحبه‌ و گله برخی ملی‌پوشان از شرایط تیم ملی که بعد از المپیک منتشر شد نیز گفت: به هر حال همیشه دلخوری‌هایی وجود دارد و محمد جمشیدی با انجام آن مصاحبه درد دل خود را مطرح کرده بود. با این حال من معتقدم بهتر است چنین اتفاقاتی در خانواده بسکتبال حل شود تا اینکه از جای دیگر به گوش برسد. بهتر بود این موضوعات در خانواده مطرح می‌شد تا به آن رسیدگی کنیم. البته الان هم شرایط مساعد است و موضوع خاصی نیست.

رئیس فدراسیون بسکتبال، درباره آینده شاهین‌طبع نیز گفت: قرارداد ما با آقای شاهین‌طبع به پایان رسیده است، اما فعلا چون زمان داریم تصمیم خاصی مد نظر فدراسیون نیست و در حال بررسی جوانب مختلف هستیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. قطعا گزینه‌ مناسب را به کار می‌گیریم.

او در پاسخ به این سوال که چرا سرمربی تیم ملی بعد از المپیک در یک نشست خبری جوابگوی سوالات رسانه‌ها و منتقدان نبود؟ اظهار کرد: ما آمادگی این کار را داریم و با روابط عمومی هم هماهنگ کرده‌ایم که این اتفاق رخ دهد.

طباطبایی درباره آخرین وضعیت حامد حدادی نیز گفت: حامد واکسن کرونا را تزریق کرده بود، اما متاسفانه با این‌ وجود به صورت خانوادگی درگیر این بیماری شده‌اند. البته با توجه به اینکه افرادی که واکسن زده‌اند نوع شدید این ویروس را نمی‌گیرند، نباید نگران حال حامد بود و ان‌شاءالله سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. برای او و خانواده‌اش آرزوی سلامتی داریم.

او در مورد زمان آغاز بازی‌های لیگ برتر نیز گفت: قرار بود همین دوشنبه جلسه‌ هماهنگی را برگزار کنیم تا برنامه‌ها را به اشتراک بگذاریم، اما با این تعطیلات اجباری که در نظر گرفته شد به نظرم باید با یک هفته تاخیر این جلسه را برگزار کنیم. با این حال همه تلاش خود را خواهیم کرد تا یک لیگ خوب را در فصل جاری داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها