رییس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان سیمان:

قیمت سیمان در بورس کالا به 27 تا 33 هزار تومان رسید/ همچنان برق کارخانجات سیمان قطع است/ وزارت نیرو برنامه‌ای به ما اعلام نمی‌کند

رییس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: وضعیت تولید سیمان تغییر چندانی نکرده است، با همان روند گذشته از 14 تیر ما برق برای تولید نداریم و در بهترین حالت سیمان تولید شده 30 درصد ظرفیت است.

قیمت سیمان در بورس کالا به 27 تا 33 هزار تومان رسید/ همچنان برق کارخانجات سیمان قطع است/ وزارت نیرو برنامه‌ای به ما اعلام نمی‌کند
کد خبر: 510495
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۰۹:۱۱:۵۷

اعتمادآنلاین| رضا جمارانیان در مورد آخرین وضعیت تولید و بازار سیمان اظهار کرد: وضعیت تولید سیمان تغییر چندانی نکرده است، با همان روند گذشته از 14 تیر ما برق برای تولید نداریم و در بهترین حالت سیمان تولید شده 30 درصد ظرفیت تولید است. متاسفانه وزارت نیرو حتی هیچگونه برنامه‌ای مبنی بر اینکه چه زمانی برق وصل می‌شود، هم به ما اعلام نکرده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: بر اساس محاسبات فنی که خود آقایان هم از آن اطلاع دارند، تولیدکنندگان حداقل به 70 درصد برق‌رسانی برای تولید نیاز دارند. با اینکه جلسات زیادی در این مورد در دستگاه‌های مختلف برگزار شده، هنوز هیچ اتفاق خاصی در مورد برق‌رسانی به کارخانجات سیمان نیفتاده است.

رییس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در ادامه با اشاره به عرضه سیمان در بورس کالا گفت: توزیع سیمان در بورس کالا در حال انجام است، شنبه هفته گذشته عرضه انجام شد و عرضه این هفته هم شنبه و یکشنبه خواهد بود.

وی افزود: هفته گذشته هر پاکت سیمان بین 27 تا 33 هزار تومان در بورس کالا خرید و فروش شد. بنابراین قیمت‌ها در این بازار کاهش زیادی داشته است. هر کسی هم که بیش از 10 تن سیمان می‌خواهد می‌تواند مستقیما از بورس کالا خریداری کند.

جمارانیان با بیان اینکه التهابات در بازار سیمان به شدت کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: معاملات بازار بورس نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به افزایش غیرمعقولی که داشت، کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر نقش مثبت عرضه کالا در بورس خاطرنشان کرد: عرضه در بورس کالا نه تنها برای سیمان بلکه برای همه صنایع دیگر می‌تواند اتفاق مثبتی باشد.

رییس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان یادآور شد: هرجا که نظام عرضه و تقاضا را کنار می‌گذاریم، ضربه می‌خوریم و تنها راهی را برای رانت و فساد یک عده درست می کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها