تاجیکستان وقزاقستان: غنی اینجا نیامده/ سفارت افغانستان: از ورود غنی به ازبکستان اطلاعی نداریم

در حالیکه وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرد، هواپیمای حامل رئیس جمهور افغانستان غنی هرگز وارد حریم هوایی تاجیکستان نشده و در خاک این کشور فرود نیامده، سفارت افغانستان در تاشکند گفت هیچ اطلاعی ندارد که آیا اشرف غنی رئیس جمهور مستعفی به ازبکستان رسیده است یا خیر.

تاجیکستان وقزاقستان: غنی اینجا نیامده/ سفارت افغانستان: از ورود غنی به ازبکستان اطلاعی نداریم
کد خبر: 510501
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هواپیمای حامل اشرف غنی نه وارد حریم هوایی تاجیکستان شد و نه در خاک این کشور فرود آمد"، همچنین باید توجه داشت که طرف تاجیکی درخواست مربوطه را از طرف افغانستان دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، در همین حال روز یکشنبه، نیویورک تایمز به نقل از یکی از اعضای ناشناس هیات دولت افغانستان در مذاکرات بین افغانی در دوحه گزارش داد که غنی به همراه همسر و دو مشاورش کابل را به مقصد تاشکند ترک کرده است.

محافظ غنی بعداً این اطلاعات را برای الجزیره تایید کرده است.

با این حال سخنگوی سفارت افغانستان در ازبکستان به اسپوتنیک گفت: "ما نمی‌توانیم این گزارش‌ها را تأیید کنیم زیرا چنین اطلاعاتی نداریم."

ایبک صمدیاروف ، سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان نیز به اسپوتنیک گفت که اشرف غنی ، رئیس جمهور سابق افغانستان ، که برای جلوگیری از خشونت های بیشتر در کشورش کناره گیری کرد ، در قزاقستان نیست.

صمدیاروف در گفتگوی تلفنی گفت: "او در قزاقستان نیست."

گزارش‌هایی تایید نشده درباره رفتن غنی به عمان نیز منتشر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها