کد خبر: 510550
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۹:۴۸
| |

وزیر دفاع انگلیس:

قصد بازگشت به افغانستان برای مقابله با طالبان را نداریم

وزیر دفاع انگلیس گفت طالبان کنترل افغانستان را در دست دارند و نیروهای انگلیسی برای مقابله با این گروه بازنخواهند گشت.

قصد بازگشت به افغانستان برای مقابله با طالبان را نداریم
کد خبر: 510550
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۹:۴۸

اعتمادآنلاین| وی به شبکه «اسکای نیوز» گفت: اذعان می‌کنم که طالبان کنترل افغانستان را در دست دارد. منظور من این است که نباید یک دانشمند علوم سیاسی باشید تا متوجه شوید در کجا قرار داریم.

به گزارش فارس، وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس و ناتو به افغانستان بازخواهند گشت، گفت: این در کارت‌ها نیست. قصد نداریم برگردیم.

وی در ادامه اظهار داشت جنبه نظامی فرودگاه کابل ایمن است و انگلیس تمام تلاش خود را برای تخلیه شهروندان انگلیسی و افغان‌هایی که با انگلیس ارتباط دارند انجام می‌دهد.

والاس گفت: هدف ما این است که روزانه حدود 1200 تا 1500 نفر را با توجه به ظرفیت هواپیماهای خود خارج کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد.

انگلیس سفارت خود را به فرودگاه کابل منتقل کرده و والاس در پاسخ به این سال که با دیدن پرچم طالبان بر فراز ساختمان سفارت سابق انگلیس در کابل چه احساسی خواهید داشت، گفت: این چیزی نیست که هیچ یک از ما می‌خواستیم.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت که هنوز زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری درباره به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان نیست و افزود: من فکر می‌کنم قبل از اتخاذ این تصمیمات، کارهای زیادی در پیش است. بدهی است که آن‌ها با عملکردشان و نه لفاظی سنجیده می‌شوند.

وی پیش از این در پاسخ به انتقادات نمایندگان پارلمان انگلیس، آمریکا را مقصر وضع پیش آمده در افغانستان دانست و گفت، انگلیس به تنهایی نمی‌تواند کاری کند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس شامگاه یکشنبه با این ادعا که موضوع حقوق بشر در افغانستان برای لندن اهمیت دارد، گفت: «با شرکایمان و ناتو و شورای امنیت برای برسمیت نشناختن طالبان و جلوگیری از بازگشت تروریسم به افغانستان تلاش خواهیم کرد».

جانسون گفت: «تغییر نظام در افغانستان پیامدهایی برای حضور انگلیس در آنجا خواهد داشت و چیزی که امروز شاهد آن هستیم پایان ماموریتی است که 20 سال پیش در افغانستان آغاز شد».

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر طالبان در افغانستان، این کشور طی 24 ساعت گذشته شاهد فرار «اشرف غنی» و تسلط طالبان بر ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها