کد خبر: 510556
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۵:۴۵
| |

فاز یک مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن ایرانی به تایید سازمان بهداشت جهانی رسید

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن اعلام کرد: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن نیز منتشر شده است.

فاز یک مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن ایرانی به تایید سازمان بهداشت جهانی رسید
کد خبر: 510556
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۵:۴۵

اعتمادآنلاین| ساغر براتی، مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن "اسپایکوژن" در نشست چالش‌های پیش روی اجرای فازهای 2 و 3 مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی کووید- 19 که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن نیز منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه فاز دو این واکسن با کارآزمایی بر روی 400 نفر نیز به پایان رسیده است، ادامه داد: واکسن اسپایکوژن در دو دوز 25 میکروگرم بوده که به فاصله 21 روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می‌شود و این روش برای فاز سوم نیز مورد تایید قرار گرفته و اکنون در حال تزریق است.

براتی تاکید کرد: نتایج فاز دوم اسپایکوژن نیز به سازمان غذا و دارو ارسال شد و توانستیم مجوز آغاز فاز سه را دریافت کنیم.

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن، با اشاره به فاز سوم کارآزمایی‌های بالینی این واکسن گفت: از شنبه هفته گذشته فاز سوم این مطالعات آغاز شد که تاکنون به 6 هزار و 300 نفر دوز اول تزریق شده است.

وی با اشاره به روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن، گفت: در روز اول به 500 تا 600 نفر تزریق شد و به مرور روزانه به 1020 داوطلب تزریق کردیم. در طول فازهای بالینی دو و سه تاکنون عارضه گرید سه ثبت نشده است.

براتی با بیان اینکه سابقه ابتلا به برخی بیماری‌ها در داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: تست‌های مختلفی روی این افراد انجام می‌شود که به زودی در قالب مقاله منتشر خواهد شد. تاکنون 16 هزار و 876 نفر در تست بالینی این واکسن شرکت داشته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها