کد خبر: 510575
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۳:۵۲:۱۰
| |

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

باید از جان مردم در افغانستان محافظت شود/افغان ها مستحق زندگی کردن در امنیت ، عزت و سلامت هستند

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به نقشی که غرب در ایجاد شرایط امروز افغانستان داشته است، در صفحه توئیترش نوشت: باید از حیات انسان محافظت شود و لازم است امنیت و نظم مدنی احیا شود. افغان ها مستحق زندگی کردن در امنیت ، عزت و سلامت هستند.

باید از جان مردم در افغانستان محافظت شود/افغان ها مستحق زندگی کردن در امنیت ، عزت و سلامت هستند
کد خبر: 510575
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۳:۵۲:۱۰

اعتمادآنلاین| بورل در توئیتی ضمن بیان این مطلب نوشت: جامعه بین المللی از همه احزاب می خواهد خروج امن اتباع خارجی و افغان هایی را که امیدوار به خروج از کشور هستند تسهیل کنند و از این روند حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، بورل پیشتر همزمان با تشدید درگیری ها در افغانستان خواستار توقف خشونت و اجرای دائمی آتش بس در این کشور شده بود.

بیش از 60 کشور جهان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که باید به شهروندان افغان و خارجی که خواستار خروج از افغانستان هستند، اجازه داده شود از این کشور خارج شوند و فرودگاهها و گذرگاههای مرزی باید همچنان باز بمانند.

خبرگزاری رویترز در این زمینه گزارش داد: آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، قطر و انگلیس در این بیانیه عنوان کردند آنهایی که در سراسر افغانستان قدرت و اوضاع را در کنترل و اختیار دارند، باید مسئولیت حفاظت از جان افراد و اموال عمومی و همچنین احیای فوری امنیت و نظم داخلی را برعهده بگیرند.

این در حالی است که کابل در خلاء قدرت نظامی و سیاسی قرار دارد و اوضاع کلی کابل بی سروسامان بوده و هزاران شهروند افغان حتی بدون پاسپورت سرگردان در فروگاه این شهر بسر می برند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها