پکن:

چین برای جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان آماده همکاری با آمریکاست

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت، پکن آماده همکاری با ایالات متحده در خصوص افغانستان برای جلوگیری از یک جنگ داخلی و پیشگیری از تبدیل شدن دوباره این کشور به محلی برای پرورش تروریسم است.

چین برای جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان آماده همکاری با آمریکاست
کد خبر: 510616
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۰۸:۳۷:۲۷

اعتمادآنلاین| وانگ یی، وزیر خارجه چین در تماس با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: چین آماده تعامل و گفتگو با ایالات متحده است تا حل و فصل مساله افغانستان تسهیل شود و به تضمین اینکه جنگ داخلی جدیدی یا فعاجعه انسانی رخ نمی‌دهد، کمک کند تا بار دیگر آنجا به کانونی برای تروریسم تبدیل نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی همچنین در تماس با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو و پکن باید از منافع مشروع خود در افغانستان دفاع کرده و در مسوولیت‌پذیری طالبان مشارکت کنند.

وزارت خارجه چین به نقل از وانگ یی اعلام کرد: اول از همه برای حفظ منافع مشروع چین و روسیه در افغانستان، تعامل به موقع و حمایت از یکدیگر و همچنین مشارکت در مسئولیت‌پذیری طالبان و اطمینان از ایمنی پرسنل و نهادهای روسی و چینی و بنگاه‌های اقتصادی ضروری است. ‌

به دنبال سقوط کابل و تسلط نسبی طالبان بر افغانستان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تصمیم دولتش برای تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از این کشور جنگ‌زده دفاع کرد. بایدن همچنین تصمیم اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان درباره حل نظامی درگیری با طالبان را "اشتباه" خواند. بایدن همچنین هشدار داد که در صورت ممانعت یا به خطر انداختن روند خروج هزاران دیپلمات آمریکایی و مترجمان افغان از طریق فرودگاه کابل، به طالبان پاسخ "ویرانگری" خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها