هشدار پنتاگون درباره احتمال قدرت‌گیری مجدد القاعده در افغانستان

همزمان با ادامه انتقادها در آمریکا از مواضع دولت جو بایدن در قبال تسلط طالبان بر افغانستان، برخی مقام‌های پنتاگون درباره خطر «تجدید قوای» گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده در این کشور هشدار دادند.

هشدار پنتاگون درباره احتمال قدرت‌گیری مجدد القاعده در افغانستان
کد خبر: 510633
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۰۹:۲۳:۳۴

اعتمادآنلاین| مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به تسلط طالبان بر افغانستان درباره احتمال قدرت گیری دوباره القاعده و دیگر شبکه‌های تروریستی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش وبگاه «پالتیکو»، «پنتاگون هشدار می‌دهد که شبکه‌های تروریستی مستقر در افغانستان پس از کنترل طالبان (بر افغانستان) می‌توانند سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت قدرت پیدا کنند».

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا طی 24 ساعت گذشته به قانونگذاران کنگره اعلام کرد که با توجه به تسلط طالبان بر افغانستان او خواهان «ارزیابی مجدد» درباره احتمال تجمع و قدرت گیری گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده و داعش در خاک این کشور است.

کربی البته تاکید کرد، هنوز زود است که پنتاگون درباره اینکه طی هفته‌ها و ماه‌های آینده تهدید تروریستی به چه شکل خواهد بود، قضاوت قطعی داشته باشد.

بنا بر گزارش پالتیکو، دو منبع مطلع به این رسانه آمریکایی گفتند، به رغم این اظهارات سخنگوی پنتاگون، مقام‌های دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند با توجه به سقوط روز یکشنبه هفته گذشته کابل به دست طالبان، احتمال این وجود دارد که شبکه‌های تروریستی در افغانستان به سرعت تجدیدقوا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها