تلفات زلزله در هائیتی از 1400 تن گذشت/ تلاش برای نجات بازماندگان پیش از وقوع طوفان

امدادگران در هائیتی در تلاش هستند تا مجروحان و زنده‌ماندگان احتمالی از حادثه زلزله 7.2 درجه‌ای روز شنبه را هرچه زودتر از زیر آوار نجات دهند چرا که نقشه‌های هواشناسی از نزدیک شدن طوفان‌های فصلی به کشورهای حوزه دریای کارائیب خبر می‌دهند.

تلفات زلزله در هائیتی از 1400 تن گذشت/ تلاش برای نجات بازماندگان پیش از وقوع طوفان
کد خبر: 510648
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۰:۱۰:۲۳

اعتمادآنلاین| طبق آخرین اطلاعات ارائه شده شمار قربانیان زلزله روز شنبه در هائیتی تاکنون به 1419 نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، هواشناسان پیش بینی کرده بودند که یک طوفان گرمسیری موسوم به "دیپرشن گریس" به مناطق زلزله‌زده هائیتی خواهد رسید.

کارشناسان نگرانند که بارش‌های سنگین ناشی از این طوفان علاوه بر متوقف کردن عملیات نجات، موجب رانش زمین در مناطق زلزله‌زده شود.

بسیاری از جاده‌ها همین حالا هم غیرقابل تردد شده‌اند چرا که زلزله کف آنها را شکافته و اکنون بارندگی و طوفان ممکن است کل جاده‌ها را با خود بشوید و ببرد به قعر دره‌ها یا موجب نشست آنها شود.

به همین علت گروه‌های امدادی که از مکزیک، آمریکا، شیلی و کوبا به هائیتی رسیده‌اند، نگران تاثیر وضعیت جوی بر عملیات امدادرسانی هستند.

گروه‌های امداد می‌گویند که آب آشامیدنی و چادر مهمترین نیاز آوارگان زلزله است. این گروه‌ها گزارش کرده‌اند که 30 هزار خانواده اهل هائیتی به علت زلزله روز شنبه بدون سرپناه مانده‌اند.

علاوه بر خانه‌ها، مدارس و کلیساها که می‌توانستند اقامتگاه موقت شوند هم با خاک یکسان شده‌اند. بعضی از بیمارستان‌ها با ازدحام مجروحان روبرو شده‌اند و با کمبود تخت و اقلام پزشکی روبرو هستند. بنابر گزارش‌ها تاکنون 6900 مجروح نیازمند مداوا شناسایی شده است.

به گزارش بی بی سی، زلزله روز شنبه و حالا طوفان سهمگین، هائیتی را که یکی از فقیرترین کشورهای جهان است طی یک چند روز گذشته در هم کوبیده است. تصاویر مخابره شده از این کشور نشان می‌دهد که مردم و امدادگران هراسان و مایوسانه به دنبال بیرون آوردن قربانیان از زیر آوارها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها