کد خبر: 510678
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۱:۲۷:۴۴
| |

روند افزایشی نفت معکوس شد/نفت برنت به 69 دلار رسید

قیمت نفت برنت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به کندی رشد تقاضای جهانی برای سوخت که انتظارات برای عدم افزایش بیشتر تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، روند رشدی که ابتدا داشت را از دست داد.

روند افزایشی نفت معکوس شد/نفت برنت به 69 دلار رسید
کد خبر: 510678
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۱:۲۷:۴۴

اعتمادآنلاین| بهای معاملات نفت برنت دو سنت کاهش یافت و به 69 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید. در حالی که ابتدای معاملات تا مرز 69 دلار و 77 سنت صعود کرده بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت افزای، به 67 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز گذشته 1.5 درصد و وست تگزاس اینترمدیت 1.7 درصد سقوط کرده بود.

پس از این که چهار منبع آگاه اعلام کردند با وجود فشار آمریکا برای تولید بیشتر نفت و کنترل قیمتها، تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس بر این باورند که بازارها به نفت بیشتر از میزان تولید برنامه ریزی شده آنها در ماههای آینده نیاز ندارند، قیمتها در ابتدای معاملات بازار آسیا بخشی از افت قیمت روز گذشته را جبران کرده بودند.

دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته از اوپک پلاس خواسته بود تولید نفت را برای مقابله با افزایش قیمت بنزین بالا ببرد و مانع به خطر افتادن روند احیای اقتصاد جهانی شود.

اما بازار در اواسط معاملات تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 قرار گرفت و نیروی صعودی خود را از دست داد.

تتسو ایموری، مدیرعامل شرکت ایموری فاند منیجمنت گفت: فضای بازار در مجموع ضعیف است. فصل تقاضای بالا برای سوخت در تابستان نیمکره شمالی تقریبا به پایان رسیده و شیوع بیماری روند احیای تقاضای جهانی برای سوخت را به تاخیر انداخته است. فضای بازار احتمالا همچنان منفی خواهد ماند.

نگرانیها نسبت به تقاضای ضعیفتر در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، روز دوشنبه شدت گرفت. آمار جدید نشان داد تولید روزانه پالایشگاهی چین ماه میلادی گذشته به پایینترین میزان از ماه مه سال 2020 سقوط کرده زیرا پالایشگاههای خصوصی تولیدشان را در پی محدود شدن سهمیه واردات، ذخایر بالا و سود ضعیف محدود کرده اند.

رشد تولید کارخانه ای و خرده فروشی چین هم به شکل چشمگیری آهسته شده و وضعیت ضعیفتر از حد مطلوبی در ژوییه داشت که تحت تاثیر موج جدید شیوع کووید 19 و مختل شدن فعالیت تجاری بر اثر سیل بود.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجیتومی سکیوریتیز گفت: با این حال بازار افزایش تولید نفت شیل آمریکا را نادیده گرفته است. وست تگزاس اینترمدیت در حدود 65 دلار از حمایت برخوردار است و هر زمان که به این سطح نزدیک می شود، همان طور که روز دوشنبه و هفته گذشته مشاهده کردیم، سرمایه گذاران به دنبال خرید ارزان هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت شیل آمریکا در سپتامبر به 8.1 میلیون بشکه در روز رشد می کند که بالاترین میزان از ماه مه سال 2020 خواهد بود. گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته بیشترین تعداد دکلهای حفاری از آوریل را اضافه کردند. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا با 10 حلقه افزایش، به 397 حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال 2020 و بالاتر از 172 حلقه در مدت مشابه سال گذشته بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها