کد خبر: 510684
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۳:۴۶
| |

بیانیه جورج بوش، رئیس جمهور جنگ طلب پیشین آمریکا:

قلب ما هم برای مردم افغانستان به درد آمده/ آماده کمک به مردم رنج کشیده هستم

جورج بوش پسر که در زمان ریاست جمهوری او آمریکا جنگ اشغالگرانه علیه افغانستان را آغاز کرد، با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که با «اندوه عمیق» حوادث این کشور را تماشا می‌کند.

قلب ما هم برای مردم افغانستان به درد آمده/ آماده کمک به مردم رنج کشیده هستم
کد خبر: 510684
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۳:۴۶

اعتمادآنلاین| چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا که به اعتقاد فعالان حقوق بشر به دلیل جنگ‌های اشغالگرانه سال‌های 2001 و 2003 آمریکا علیه افغانستان و عراق باید به عنوان جنایتکار جنگی مورد محاکمه قرار گیرد، یک بیانیه درباره تحولات اخیر افغانستان منتشر کرد و گفت: «آماده کمک به مردم رنج کشیده افغانستان است».

به گزارش فارس، جورج بوش پسر در یک بیانیه مشترک به همراه «لورا بوش» همسر خود در ابتدا نوشت: «من و لورا با غم و اندوه عمیقی حوادث تراژیکی را که در افغانستان رخ می‌دهد، تماشا کرده‌ایم. قلب ما هم برای مردم افغانستان که این همه رنج کشیده‌اند و هم برای آمریکایی‌ها و متحدان ناتو که این همه فداکاری کرده‌اند، به درد آمده است».

رئیس‌جمهور آمریکا از 20 ژانویه 2001 تا 20 ژانویه 2009 ادامه داد: «افغانستانی‌هایی که اکنون در معرض بیشترین خطر قرار دارند همان کسانی هستند که در خط مقدم پیشرفت در داخل کشور خود بوده‌اند. رئیس‌جمهور بایدن وعده داده است که این افغانستانی‌ها را به همراه شهروندان آمریکایی و متحدان ما خارج خواهد کرد. دولت ایالات متحده این اختیار قانونی را دارد که از درد و رنج پناهندگان در بحران‌های فوری بشردوستانه بکاهد و ما این مسئولیت و منابع را داریم که بدون هیچ تاخیر از عبور ایمن آنها مطمئن شویم. قوی‌ترین متحدان ما به همراه سازمان‌های غیردولتی آماده کمک هستند».

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه اسبق آمریکایی اعلام کرد: «من و لورا اطمینان داریم که تلاش‌ها برای تخلیه (آمریکایی‌ها و افغانستانی‌های خواهان خروج از این کشور) موثر خواهد بود زیرا توسط مردان و زنان برجسته نیروهای مسلح ایالات متحده، نیروهای دیپلماتیک و جامعه اطلاعاتی انجام می‌شود و ما می‌خواهیم مستقیماً به همراه کهنه‌سربازانی که در افغانستان خدمت کرده‌اند با آنها صحبت کنیم».

وی در این بیانیه نوشت: «بسیاری از شما با زخم‌های جنگی روبرو هستید، چه قابل مشاهده و چه نامرئی و برخی از برادران و خواهران مسلح شما فداکاری نهایی را در جنگ با تروریسم انجام دادند (کشته شدند). ما هر روز به خاطر تعهد و شجاعت شما سر تعظیم فرود می‌‌آوریم. شما در حین ساختن مدارس، ارسال وسایل و ارائه مراقبت‌های پزشکی، یک دشمن وحشی را بیرون کشیدید و القاعده را از یک پناهگاه امن محروم کردید. شما آمریکا را از حملات تروریستی بیشتر مصون نگه داشتید، برای میلیون‌ها نفر دو دهه امنیت و فرصت فراهم کردید و باعث افتخار آمریکا شدید. ما از صمیم قلب از شما سپاسگزاریم و همیشه به خدمات شما احترام می‌گذاریم».

طبق بیانیه بوش پسر، «در چنین مواقعی، خوش‌بین بودن سخت است. من و لورا همچنان ثابت قدم خواهیم ماند. مانند کشور ما، افغانستان نیز متشکل از افراد مقاوم و سرزنده است. تقریبا 65 درصد جمعیت این کشور، کمتر از بیست و پنج سال سن دارند. انتخاب‌هایی که آنها برای فرصت، تحصیل و آزادی انجام خواهند داد، آینده افغانستان را نیز تعیین خواهد کرد».

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در پایان بیانیه اعلام کرد: «من و لورا به همراه یک تیم در "مرکز بوش" همانند دیگر آمریکایی‌ها آماده هستیم تا در این موقع نیاز به کمک، از کمک‌رسانی حمایت کنیم. اجازه دهید همه ما مصمم باشیم که در نجات جان مردم و دعا برای مردم افغانستان متحد باشیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها