کد خبر: 510688
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۱:۵۰
| |

آمریکا:

انتقال رسمی قدرت در افغانستان انجام نشده / مواضع ما در قبال دولت آینده افغانستان به اقدامات طالبان بستگی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت مواضع ما در قبال دولت آینده افغانستان به اقدامات طالبان بستگی خواهد داشت. ند پرایس با بیان اینکه هیچ انتقال رسمی قدرت در افغانستان صورت نگرفته است، افزود واشنگتن در مورد این موضوع با جامعه جهانی در حال همکاری است.

انتقال رسمی قدرت در افغانستان انجام نشده / مواضع ما در قبال دولت آینده افغانستان به اقدامات طالبان بستگی دارد
کد خبر: 510688
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۱:۵۰

اعتمادآنلاین| ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هیچ انتقال رسمی قدرت در افغانستان صورت نگرفته است، افزود واشنگتن در مورد این موضوع با جامعه جهانی در حال همکاری است.

به گزارش ایرنا، این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد نماینده ویژه کشورش در افغانستان به همکاری با طالبان ادامه می دهد.


وی اظهار داشت آمریکا حضور دیپلماتیک خود را در فرودگاه کابل تا زمانی که ایمن باشد، حفظ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد ایمنی و امنیت کارکنان و شهروندان آمریکایی در خارج از کشور اولویت اصلی ما است.

وی اضافه کرد همه کارکنان مستقیم سفارت آمریکا از جمله سفیر به فرودگاه بین المللی حامد کرزی منتقل شده و در آنجا در امنیت هستند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد واشنگتن تلاش می‌کند تا هر زمان که ماندن در فرودگاه کابل امن باشد هر چند نفر را که ممکن باشد، از افغانستان خارج ‌کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اولین واکنش به سقوط دولت کابل طی سخنانی در کاخ سفید، اشتباهات متعدد در افغانستان در طول دو دهه حضور نظامی ایالات متحده در این کشور را پذیرفت و مسئولیت وضعیت فعلی را که در افغانستان حکمفرما است، به عهده گرفت.

وی با ابراز پشیمانی نسبت به دو دهه اشغال افغانستان توسط دولت های ایالات متحده گفت: من مردم آمریکا را با این ادعا که فقط با کمی بیشتر ماندن در افغانستان همه چیز تغییر می یابد ، گمراه نمی کنم. همچنین من از مسئولیت خود در مورد این که امروز در کجا هستیم و چگونه باید از اینجا جلو برویم کوتاه نخواهم آمد.

بایدن همچنین تاکید کرد که من رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا هستم و همه مسئولیت ها را می پذیرم، از حقایقی که اکنون با آنها روبرو هستیم بسیار ناراحتم اما از تصمیم خود برای پایان جنگ آمریکا در افغانستان پشیمان نیستم.

شورای امنیت سازمان ملل در پی نشست های علنی و غیر علنی خود درباره تحولات افغانستان و سقوط دولت کابل در بیانیه ای خواستار توقف فوری همه خصومت ها، ایجاد دولت جدید متحد از طریق مذاکرات فراگیر با مشارکت کامل نمایندگان و حضور برابر و معنادار زنان شد و تاکید کرد که باید پایبندی به تعهدات بین المللی افغانستان و همچنین امنیت همه شهروندان افغان و بین المللی باید تضمین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها