کد خبر: 510711
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محققان ژاپنی رکورددار سریع‌ترین اینترنت جهان هستند

دانشمندان ژاپنی در تحقیقات خود توانستند سرعت اینترنت را از طریق کابل‌های جدید افزایش دهند. آنها گفته‌اند که با استفاده از کابل‌های چهارهسته‌ای می‌توانند اینترنتی با سرعت 319 ترابیت بر ثانیه تولید کنند.

محققان ژاپنی رکورددار سریع‌ترین اینترنت جهان هستند
کد خبر: 510711
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همه ما به اینترنت پرسرعت و خدمات اینترنتی فوق‌العاده‌ علاقه‌مندیم. اگر شخصی در شهرهای بزرگ جهان زندگی کند، می‌تواند به خدمات پهنای باند پرسرعت که تا میانگین 300 مگابیت بر ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند دسترسی پیدا کند. اما محققان هنوز هم به این اندازه از سرعت راضی نیستند و از همین روست که در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها در مورد نحوه پرسرعت‌تر کردن اینترنت تحقیق می‌کنند. این دقیقاً کاری است که سازمان ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT) در ژاپن انجام داده است. آنها توانستند رکورد پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان را با 319 ترابیت بر ثانیه بشکنند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «news18»، در ابتدا محققان NICT برای شکستن این رکورد تصمیم گرفتند کابل فایبر اُپتیک درستی را با نوآوری جدید به دست آورند. کابل‌های مختص پهنای باند معمولاً یک هسته دارند (که داده‌ها را با سرعت فوق‌العاده‌ای جابه‌جا می‌کنند). این کابل‌ها با عایق پوشیده شده‌اند تا از آنها محافظت شود و مطمئن شوند که در انتقال داده‌ها دچار مشکل نخواهند شد. پژوهشگران ژاپنی از یک کابل آزمایشی برای انتقال استفاده کردند که به جای یک هسته معمولی چهار هسته داشت و عایق نیز در اطراف آن وجود داشت. این همان چیزی است که پژوهشگران معتقدند مهم‌ترین بخش نوآوری ایده‌شان است و ممکن است به انتقال بیشتر داده‌ها و در نتیجه اینترنت با سرعت بیشتر منجر شود.

اینترنت

با وجود این، اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که انتظار نداشته باشید به همین زودی شبکه 319 ترابیت بر ثانیه به خانه‌های شما راه یابد. همان‌طور که یافته‌های انتشاریافته پژوهشگران نشان می‌دهد، برای دست یافتن به این سرعت اینترنت این گروه از نوعی لیزر 552کاناله استفاده کردند و آن را در طول موج‌های مختلف امتحان کردند تا بتوانند تبادل داده‌ را آغاز کنند.

آنها همچنین از تقویت‌کننده‌های معدنی کمیاب برای حفظ داده‌ها در این سرعت استفاده کردند و آنها را در مسافتی طولانی و شبیه‌سازی‌شده (3001 کیلومتر) به کار بردند. گرچه این کار بسیار گران تمام می‌شود و نسبت به فناوری تجاری موجود بسیار پیچیده است، نکته قابل توجه این است که انتقال داده‌ها با سرعت 319 ترابیت بر ثانیه کاری شدنی و ماندنی است.

پژوهشگران اظهار می‌کنند که انتظار دارند این نوع فناوری در حوزه‌هایی مثل انتقال داده صنعتی دوربرد استفاده شود که ممکن است به مبادله داده‌های لحظه‌ای با حجم وسیع نیاز باشد تا کارآمدی این ماموریت را افزایش دهد. این اقدام در جهت آن نیست که کاربران بتوانند ویدئوهای یوتوب را سریع‌تر ببینند؛ زیرا خدمات موجود برای پهنای باند سرعت کافی را به کاربران می‌دهد که بتوانند محتواهای تولیدشده را با کیفیت بالا و بدون مشکل تماشا کنند. به سخن دیگر، خدمات اینترنتی در حال حاضر در جهان به قدر کافی سریع‌اند که با نمایشگرهای موجود تطابق داشته باشند.

برد واقعی پروژه‌های اینچنینی در گرو این است که چگونه بتوانند بر ارتباطات آینده اثر بگذارند. احتمال می‌رود زمانی در آینده فرا برسد که اتصال به اینترنت 319 ترابیتی دیگر تعجب‌آور نباشد، گرچه این مقدار یعنی 10 میلیون سریع‌تر از آن چیزی است که کاربران جهانی در حال استفاده از آن هستند. رکورد قبلی 178 ترابیت بر ثانیه بوده که با این اقدام جدید رکورد قبلی به شکل چشمگیری خواهد شکست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها