کد خبر: 510771
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۸:۳۶
| |

مهار حریق در نیروگاه‌ برق بیروت/ پارلمان لبنان جمعه درباره سوخت تشکیل جلسه می‌دهد

رسانه‌های لبنانی و شاهدان از وقوع آتش سوزی در یکی از نیروگاه‌های اصلی برق در بیروت خبر دادند.

مهار حریق در نیروگاه‌ برق بیروت/ پارلمان لبنان جمعه درباره سوخت تشکیل جلسه می‌دهد
کد خبر: 510771
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۸:۳۶

اعتمادآنلاین| این منابع گفتند، تیم‌های آتش نشانی بلافاصله در مکان آتش سوزی حاضر شده و حریق را در این نیروگاه واقع در منطقه قصقص در بیروت خاموش کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، به گفته منابع، قبل از وقوع آتش سوزی صدای انفجار در سراسر منطقه‌ای که در آن نیروگاه قرار دارد، شنیده شد.

این منابع افزودند، عامل آتش سوزی در نیروگاه قصقص خارجی بود و نگرانی‌هایی از احتمال امتداد این آتش سوزی به سمت کانتینرهای نفتی که اخیرا به این نیروگاه آورده‌اند، وجود دارد.

به گفته منابع مذکور، این آتش سوزی خسارت زیادی برجای نگذاشت و اطلاعاتی درمورد احتمال بروز خسارت‌های انسانی هم اعلام نشد.

در عین حال یک منبع امنیتی هم اعلام کرد، در جریان اختلاف بر سر بنزین، خمپاره‌ای نزدیکی پمپ بنزینی در بیروت شلیک شد. نیروهای مسلح به سمت سربازانی تیراندازی کردند که قصد بازداشت مردی را داشتند که به زور می‌خواست باک ماشینش را پر کند.

همچنین نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان خواستار برگزاری جلسه‌ای برای اتخاذ اقدام مناسب درمورد کمبود سوخت در کشور شد و قرار است این جلسه روز جمعه برگزار شود.

لبنان از دو سال پیش در وضعیت بحرانی قرار دارد و اکنون این وضعیت به اوج خود رسیده است و این بدترین بحران لبنان از زمان وقوع جنگ داخلی بین سال‌های 1975 تا 1990 است.

بحران سوخت در لبنان هفته پیش به اوج خود رسید تا جایی که قطعی برق برخی بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، شرکت‌ها و سایر خدمات اصلی را مجبور کرد فعالیت خود را کاهش داده یا تعطیل کنند.

بانک مرکزی لبنان هم هفته پیش اعلام کرد، دیگر نمی‌تواند به واردات بنزین و مازوت یارانه اختصاص دهد و همین امر موجب می‌شود قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

در هفته گذشته اقدامات خشونت آمیز زیادی در پمپ بنزین‌ها رخ داد و 28 تن دست‌کم در شمال لبنان در جریان انفجار مخازن سوخت کشته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها