کد خبر: 510778
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۶:۱۰
| |

مقر ناتو در کابل به صورت کامل تخلیه شده است

با اینکه ناتو در دیبهشت‌ماه به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داد ولی هنوز بخشی از دفاتر دیپلماتیک آن فعال بودند. حال و پس از تصرف کابل به دست طالبان به‌نظر می‌رسد همه بخش‌های مقر مرکزی ناتو تخلیه شده و سیستم‌های کامپیوتری هم امحا شده‌اند.

مقر ناتو در کابل به صورت کامل تخلیه شده است
کد خبر: 510778
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۶:۱۰

اعتمادآنلاین| تصاویری که یک پیمانکار نظامی آمریکایی از مقر ناتو پس از سقوط کابل منتشر کرده نشان می‌دهد که اجزای رایانه‌ها و وسایل ارتباطی همگی تخریب شده‌اند و در سطلهای زباله پشت ساختمان‌های اداری تلنبار هستند.

به گزارش ایسنا ،بخش‌های مختلف این مقر نظامی شامل استراحتگاه‌های، بخش های اداری و رستوران‌ها نیز به صورت کامل تخلیه شده‌اند.

عملیات تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان با چند وقفه کوتاه از روز یکشنبه ادامه داشته است. تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که هجوم مردم وحشت‌زده به فرودگاه و تلاششان برای سوارشدن به هواپیماهای نظامی را نشان می‌داد. در این رویداد چندین نفر کشته شدند. برخی با شلیک نیروهای نظامی و تعدادی نیز با پرت شدن از هواپیمای در حال اوج‌گیری.

ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو در توئیتر خود نوشت: «ناتو به باز نگه داشتن فرودگاه کابل برای تسهیل و هماهنگی تخلیه کمک می‌کند.»

استولتنبرگ گفت که او با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و وزرای خارجه کانادا، دانمارک و هلند، درباره وضعیت به سرعت در حال تحول در افغانستان گفتگو کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها