شورای مرکزی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان:

سینمای کودک یکی از حامیان اصیل خود را از دست داد

شورای مرکزی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان با ریاست پوران درخشنده ،متن پیامی را برای فرشته طائرپور منتشر کرد.

سینمای کودک یکی از حامیان اصیل خود را از دست داد
کد خبر: 510821
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۲:۰۹:۳۲

اعتمادآنلاین| پیام تسلیت و همدردی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران به مناسبت پرواز نابهنگام فرشته طائرپور بدین شرح است:

«در میان بهت و اندوه جامعه فرهنگی و هنری کشور، سینمای کودک و نوجوان ایران یکی از شاخص ترین و استوارترین حامیان اصیل خود را از دست داد. آن هم در هنگامه و دورانی غریب که بیش از پیش به پشت گرمی و حمایت فرشته هایی دلسوز،آگاه و شجاعی چون او نیاز داشت. فرشته ای سرشار از محبت و عشق بی شائبه به کودکان این مرز و بوم و سنگ صبوری مهربان برای اهالی سینما. بانوی احترام برانگیز و زلال که سالیانی دراز نام و حضور موثر و با شکوهش همواره با سینمای کودک و نوجوان گره خورده بود.


فرشته طائرپور نویسنده ای توانا، مدیری آگاه، برنامه ریزی موفق و تهیه کننده ای خلاق و باسابقه بود که بعنوان یکی از اولین بانوان تهیه کننده در سینمای ایران، نقش بسزایی در شکل گیری،ثبات، تداوم و بالندگی سینمای کودک و نوجوان ایران داشت. و به رغم تهیه فیلم هایی موفق برای مخاطبین بزرگسال، همواره فیلم های کودک و نوجوان تهیه شده توسط او همچون گلنار، پاتال و آرزوهای کوچک، مدرسه پیرمردها، در میان آثار به یادگار مانده از ایشان نمود بارزتری داشته و دارد.


مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید بابت جان باختن روزافزون و نابجای هموطنان بی گناه و در نتیجه فقدان سرمایه های ارزشمند انسانی مانند سرکار خانم فرشته طائرپور، گلایه مندی و خشم عمیق خود را متوجه مسئولان بی کفایت و نابلدی می‌داند که با گره زدن سلامتی و جان مردم با اهداف سیاسی و اغراض موهوم، فجایعی هولناک تحت پوشش همه گیری کرونا را برای مردم رقم زده اند.


هنرمندان و فیلمسازان گردآمده در مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، همگام و هم‌نوا با سایر هنرمندان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم، خود را در سوگ و اندوه درگذشت زنده یاد فرشته طائرپور شریک دانسته، پیگیری و پاسداشت دستاوردهای ارزشمند و گران‌سنگ این هنرمند فرهیخته در عرصه سینمای کودک ونوجوان را وظیفه خود می‌دانند. »

فرشته طائرپور به دلیل ابتلا به کرونا در 69 سالگی درگذشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها