ایران قهرمان کشتی جوانان جهان در روسیه شد

کشتی‌گیران جوان کشورمان با 7 مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی روسیه به مقام قهرمانی رسیدند.

ایران قهرمان کشتی جوانان جهان در روسیه شد
کد خبر: 510870
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در حالی به میزبانی روسیه به پایان رسید که کاروان کشورمان موفق شد 5 طلا کسب کند و مقتدرانه با 178 امتیاز بالاتر از روسیه و آمریکا به عنوان قهرمانی برسد.

ایران نیمی از طلاها را درو کرد

به گزارش فارس، جوانان آزادکار کشورمان با سرمربیگری محسن کاوه در این مسابقات حضور داشتند که از 10 وزن حاضر، 5 طلا، یک نقره و یک برنز حاصل کار بود که با غلبه بر حریفان قدری از روسیه، آمریکا و ... به دست آمد.

نگاهی کوتاه به نتایج به دست آمده نشان می‌دهد توجه به تیم‌های پایه و برنامه‌ریزی در این بخش به خوبی صورت گرفته و در صورت ادامه کار می‌توان روی این جوانان در المپیک آینده و همینطور مسابقات جهانی نروژ که مهرماه برگزار می‌شود، حساب ویژه‌ای باز کرد.

کسب مدال‌هایی با ضربه فنی

ملی‌پوشان کشورمان برای کسب مدال در مراحل مختلف حریفان را با اختلاف زیاد و حتی ضربه فنی مغلوب کردند. در بین کشتی‌گیران شرکت‌کننده، مهدی حاجیلوئیان تا رسیدن به فینال هیچ امتیازی به حریف نداد و هر 3 مسابقه خود را با برتری 10 بر صفر پشت سر گذاشت اما در فینال 4 بر 2 شکست خورد و دوم شد.

جهش گوش‌شکسته‌ها نسبت به 2 سال قبل

مسابقات جهانی کشتی جوانان در سال 2020 به دلیل کرونا برگزار نشد اما در سال 2019 کاروان کشورمان با 2 طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان سومی رسید که در این دوره عنوان قهرمانی را کسب کرد.

کشتی آزاد در المپیک توکیو نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت به نتیجه برسد و حاصل کار یک نقره و یک برنز بود اما نتایجی که جوانان کسب کردند و درو کردن 5 طلا از 10 وزن، امیدها را در دل بیشتر کرد تا در دوره‌های بعدی المپیک نتایج دلخواه به دست آید.

نتایج آزادکاران به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: علی قلی زادگان هفتم
61 کیلوگرم: رحمان عموزاد طلا
65 کیلوگرم: حسن عبادی پنجم
70 کیلوگرم: عرفان الهی طلا
74 کلیوگرم: سبحان یاری یازدهم
79 کیلوگرم: محمد نخودی طلا
86 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور طلا
92 کیلوگرم: مهدی حاجیلوئیان نقره
97 کیلوگرم: علیرضا عبدالهی برنز
125 کیلوگرم: علی اکبرپور طلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها