سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان:

مقابله با رژیم صهیونیستی اولویت ماست / با هژمونی آمریکا مقابله می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در عاشورا گفت که پس از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان نگاه‌ها به اشغال آمریکا در عراق و سوریه دوخته شده است.

مقابله با رژیم صهیونیستی اولویت ماست / با هژمونی آمریکا مقابله می‌کنیم
کد خبر: 510901
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ۱۴:۰۵:۰۹

اعتمادآنلاین| سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی صبح امروز(پنجشنبه)به مناسبت روز عاشورا تصریح کرد، امام حسین(علیه السلام) وارث پیامبران، نماد ادیان، پیام‌های آسمانی و ارزش‌های اخلاقی و دینی در جهان است. ما از این مناسبت جانسوز، تعیین هدف و تجدید دیدگاه خود را در سطح منطقه و لبنان آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه سخنرانی خود افزود: مقابله با رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین و برخی اراضی سوریه و لبنان در راس اولویت‌های ما است. وی مجددا خواستار ایستادگی در کنار ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و قدس شریف شد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: حفاظت از اماکن مقدس برای کل محور مقاومت مهم است، نه فقط فلسطینی‌ها.روزی اشغالگران صهیونیست اراضی فلسطین را ترک خواهند کرد زیرا این پایان و سرانجام همه اشغالگران است. در برابر تهدیداتی که قدس و مقدسات را تهدید می کند خواهان شکل گیری معادله منطقه ای هستیم که حامی این مقدسات باشد.همکا ری گروههای مقاومت در منطقه در کنار مقاومت فلسطین، آرزوی آزادسازی فلسطین را عظیم و دست یافتنی می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما مجدداً خواستار حمایت از حق مردم فلسطین برای بازپس گیری سرزمین خود هستیم.

وی اعلام کرد: دولت های آمریکا راس طغیان و ظلم در دنیا هستند باید که حاکمیت در منطقه ما از آن ملتها و کشورهای آن باشد. منابع و ثروتها و منابع آبی و نفت و سرزمین باید متعلق به ملتهای این کشورها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت، حشد شعبی تجلی استجابت به فتوای مرجعیت دینی نجف بود. حشد شعبی باید تقویت شود زیرا ضامن عراق است.

سید نصرالله گفت، عراقی‌ها باید با تجربه افغانستان مسئله مستشاران آمریکایی را مورد توجه قرار دهد.تصمیم عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور یک دستاورد بزرگ است. عراقی ها باید به موضوع مستشاران آمریکایی از نگاه تجربه افغانستان بنگرند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، نگاه‌ها پس از شکست آمریکا در افغانستان به اشغال آمریکا در عراق و سوریه دوخته شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان درباره سوریه گفت: بهانه آمریکاییها برای ماندن در شمال سوریه کمک به جنگ با داعش است و این ادعایی واهی و دروغ است. دولتهای منطقه خود می توانند با داعش مقابله کنند و نیازی به کمک آمریکا ندارند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی باید منطقه شرق فرات در سوریه را ترک کنند. هدف آمریکاییها دزدیدن نفت سوریه است. سرنوشت اشغالگران آمریکایی در سوریه خروج است تا سرزمین به سوریه بازگردد و همچنین نفت سوریه به مردم آن بازگردد.

نصرالله درباره یمن گفت: جنگ آمریکایی-سعودی علیه یمن باید متوقف شود و آنها نخواهند توانست که به اهداف خود برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مقاومت لبنان گفت: به دوست و دشمن قدرت و صلابت مقاومت لبنان را مورد تاکید قرار می دهیم و احدی نمی تواند گزندی به آن وارد کند. همه تحولاتی که لبنان شاهد آن است نخواهد توانست که گزندی به مقاومت وارد کند و احدی در محاسبات دچار اشتباه نشود.

نصرالله افزود: ما بیش از هر زمان دیگری به درست بودن تصمیم خود و به مقاومت و نزدیک شدنمان به پیروزی ایمان داریم. برخی در داخل و خارج لبنان سعی دارند که ما را مسئول شکست در تشکیل کابینه بدانند و این نادرست است.

نصرالله ضمن تمجید از جانفشانی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای کاهش رنج لبنان ها گفت: هر حمله به ارتش لبنان شرم آور و محکوم است.

سید نصرالله عنوان داشت: حاکمیت در منطقه و همچنین منابع، آب، نفت و زمین آن باید متعلق به مردم و کشورهای آن باشد.


وی تاکید کرد: طبیعی است که ما با پروژه هژمونی آمریکا و تسلط آن بر منابع منطقه خود مقابله نماییم.

دبیر کل حزب الله همچنین تاکید کرد، نخستین کشتی حامل گازوئیل در چند ساعت آینده از ایران حرکت خواهد کرد. پس از این کشتی، کشتی‌های دیگری هم به طرف لبنان خواهند آمد. اولویت ما در کشتی که از ایران می‌آید، گازوئیل است، زیرا این نوع سوخت، اهمیت بسیار حیاتی دارد.


سید حسن نصرالله افزود: کسی که این تصمیم را به ما تحمیل کرد، همان کسی است که جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از ایران برای حمایت همیشگی اش از ملت لبنان قدردانی می‌کنیم، همانطور که همواره حامی مقاومت در آزادسازی سرزمین و مقابله با تجاوزگری بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: با وجود محاصره و تحریم‌ها علیه ایران و فشارها علیه آن، این کشور هرگز متحدانش را رها نکرده و دوستانش را تنها نگذاشته است. دست قطع شده شهید قاسم سلیمانی، شاهدی بر این موضوع است که ایران هرگز دوستانش را رها نمی‌کند.


سید حسن نصرالله افزود: ایران در طول 40 سال گذشته، هرگز در امور لبنان دخالت نکرده و تصمیم گیری ما در دست خودمان بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ‌می‌دانیم که این دولت آمریکا است که این جنگ را اداره می‌کند و سفارت آمریکا در منطقه عوکر، لانه مستقیمی است که این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای را اداره می‌کند. سفارت آمریکا پشت همه این تحریک رسانه‌ای لبنانی‌ها علیه یکدیگر، قرار دارد. ما می‌دانیم که سفیر آمریکا شخصا با برخی از آن‌هایی که جمعیت‌های جامعه مدنی نامیده می‌شوند، دیدار می‌کند و از آن‌ها درخواست‌هایی می‌کند و آن‌ها را تحریک و حمایت مالی می‌کند و زمانی که شکست می‌خورند آن‌ها را سرزنش می‌کند و آن‌ها را به مدت طولانی سرزنش خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: این نسل مقاومت ما، با طوفان، تهدید و ایجاد شرایط مختلف، شکست نخواهد خورد. ما به دنبال کمک کردن به ملت خودمان هستیم و نمی‌خواهیم هیچ کسی را به چالش بکشیم.وی خاطر نشان کرد: از امام حسین (ع)، یاران و شهدای کربلا، عزت اراده و استقامت در مسیر خودمان را می‌آموزیم. به اسلام و مقدسات می‌گوییم، اگر یک میلیون بار کشته و سپس آتش زده شویم، هرگز امام حسین (ع) را رها نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها