کد خبر: 510949
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ۰۸:۲۲:۳۱
| |

احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران:

بیایند مرا اعدام کنند!/ وقتی کسی روی من حساب نمی کرد!/ چطور 19 میلیارد هزینه من می شود؟

احسان حدادی گفت: خیلی ها نوشته اند برای من تا المپیک 19 میلیارد هزینه شده که اصلا این طور نیست. سال 2018 برای من 400 میلیون تومان هزینه شد، سال  2019 600 میلیون و امسال هم 600 میلیون تومان؛ اسپانسر شخصی هم 40 هزار دلار هزینه کرده که رقم نامعقولی نیست.

بیایند مرا اعدام کنند!/ وقتی کسی روی من حساب نمی کرد!/ چطور 19 میلیارد هزینه من می شود؟
کد خبر: 510949
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ۰۸:۲۲:۳۱

اعتمادآنلاین| احسان حدادی پرتابگر دیسک، چهارمین المپیکش را با ناکامی تمام کرد. او که با مصدومیت دیسک کمرش به توکیو رفته بود، در سه پرتاب دور مقدماتی با رکورد 58 متر و 98 سانتیمتر بین 32 نفر 28 شد. نتیجه ای ضعیف که انتقادات زیادی را در پی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، انتقاد به دلیل هزینه زیاد برای اردو و درمانش، بدون اینکه نتیجه ای برای کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو داشته باشد. او البته انتقادات را بیشتر به خصومت شخصی ربط می دهد که نتیجه اش خوراک برای رسانه های آن طرف آب است و بس.

***


*قرار بود بعداز المپیک، برای جراحی دیسک کمرت تصمیم بگیری، چه شد؟

این روزها، پیگیر کارهای درمانی ام هستم، فعلا عکس و MRI می گیرم تا برای جراحی کردن یا نکردن به جمع بندی برسم. خوشبختانه ایران متخصصان خوب کمر وستون فقرات زیاد دارد، از آمریکا هم پزشکی را به من معرفی کرده اند و فدراسیون پزشکی هم متخصص دارد. اگر پزشکان صلاح بدانند،جراحی می کنم، وگرنه درمانم را جور دیگری ادامه می دهم.

*احسان همچنان انتقادات به تو ادامه دارد. چرا که همه معتقدند برای آمادگی تو هزینه زیادی شد اما تو نتیجه خوبی نگرفتی.

به نظرم که انتقادات یکسری خصومت شخصی است. خصومت افراد معلوم الحالی که خط می دهند. خیلی ها نوشته اند برای من تا المپیک 19 میلیارد هزینه شده که اصلا این طور نیست. سال 2018 برای من 400 میلیون تومان هزینه شد، سال 2019 600 میلیون و امسال هم 600 میلیون تومان؛ اسپانسر شخصی هم 40 هزار دلار هزینه کرده که رقم نامعقولی نیست. وقتی بودجه فدراسیون 5 میلیارد تومان است، چطور می تواند برای من 19 میلیارد هزینه کند؟ من به کمیته ملی المپیک و فدراسیون هم گفته ام که هرکسی این مطالب کذب را نوشته باشد جوابگو باشد.

*تو چطور خیلی راحت با این انتقادات برخورد می کنی؟

من خوشحال می شوم این حرفها پشت سرم است، چرا که اگر اکبر نقاش بودم این حرفها هم نبود. دم خودم گرم که نفر اول پرتاب دیسک آسیا هستم و تنها پرتابگر دیسک آسیا در المپیک. این حرفها هم طبیعی است و ناراحت نمی شوم. من از مردم هم عذرخواهی کردم و بعداز مسابقه ام هم گفتم حضور در المپیک تنها به احترام منشور المپیک بود. چرا که من سهمیه گرفته بودم و اگر نمی رفتم هیچ کسی نمی توانست به توکیو برود و آن وقت حق یک نفر دیگر ضایع می شد.

*یعنی کمیته ملی المپیک که برای تو هزینه کرده بود، هم دیگر روی تو حساب نمی کرد؟

5 ماه بود که دیگر، کسی روی احسان مصدوم حساب نمی کرد. مگر روی سهراب حساب می کرد؟ کسی که آسیب دید، همه می دانند نتیجه ای در کار نیست. همه می دانستند احسان حدادی که به المپیک توکیو می رود، نتیجه نمی گیرد، آن هم به دلیل دیسک کمر و پایش که خواب می رود. مگر به خیلی از ورزشکاران سالم هزینه نشد که در توکیو نتیجه نگرفتند؟ می خواهند بیایند مرا اعدام کنند. قرار است مرا توبیخ کنند؟ توبیخ کنند.خودم هم ناراحتم که نتیجه نگرفتم اما کاری نمی شد کرد.

*انگار این قضیه هم خیلی بازتاب داشته؟

بعضی ها با طرح یکسری مسائل تنها خوراک به رسانه های معاند آن طرف آب می دهند. طرف مدال می گیرد، او را می زنند و می گویند تروریست است، مدال نمی گیرد او را می زنند. یکسری آدم معلوم الحال داریم که پولشان را از اینجا می گیرند اما خوراک برای آن طرف آبی ها میسازند. تا کی قرار است این کارها را بکنند؟ کسی که رفته آن طرف و مدام از اینجا انتقاد می کند، اگر مرد بود همین جا می ماند و با شرایط سخت می جنگید، نه اینکه با تیم ملی رفته و آنجا پناهنده شده و مدام همه را به باد انتقاد بگیرد. برای همه کاری راحت می تواند می رود .

*آخر تو دو سال پیش گفته بودی، مدال طلا می گیری اگرحمایت شوی. بابت همین همه به تو انتقاد می کنند.

من حرفی از طلا نزده بودم، تنها گفته بودم بدنم آماده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها