کد خبر: 510999
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مقامات دولت سرنگون‌شده افغانستان به دست طالبان ناپدید شدند

رسانه‌های افغانستانی از اختفا و بازداشت شماری از مسئولان دولت سابق افغانستان به دست گروه طالبان خبر می‌دهند.

مقامات دولت سرنگون‌شده افغانستان به دست طالبان ناپدید شدند
کد خبر: 510999
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های افغانستانی از اختفا و بازداشت شماری از مسئولان دولت سابق افغانستان به دست گروه طالبان خبر می‌دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی به نقل از رسانه‌های افغانستانی نوشتند، با اختفای شمار قابل توجهی از مسئولان دولت سابق افغانستان و بازداشت تعداد دیگری از آنها به دست گروه طالبان این احتمال که طالبان برخلاف ادعایش تسامحی‌ با مخالفان نداشته باشد بیشتر شده است.

این رسانه‌ها با استناد به سند سری سازمان ملل خبر دادند، گروه طالبان کار تعقیب و دستگیری افرادی را که با نیروهای خارجی همکاری داشتند تشدید کرده است.

در این گزارش که از سوی یک گروه از کارشناسان برای سازمان ملل تهیه شده آمده است، طالبان لیستی از افرادی که باید بازداشت شوند تهیه کرده، این در حالی است که رسانه‌ها وعده داده بودند اقدامات انتقام‌جویانه‌ای صورت نمی‌گیرد.

اکنون افرادی که مناصب و مسئولیت‌های رده‌بالای نیروهای مسلح، پلیس و نهادهای امنیتی افغانستان را بر عهده داشتند در رأس لیست افراد در معرض خطر دستگیری قرار دارند.

بر اساس این گزارش، طالبان به منازل افرادی که قصد دارند دستگیر کنند به طور هدفمند سرکشی می‌کنند.

همچنین تنها به افرادی اجازه ورود به فرودگاه کابل را می‌دهند که نام‌شان در این لیست نیامده باشد.

کریستین نیلمن، سرپرست مجموعه کارشناسانی که این گزارش را تهیه کرده‌اند، به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: گروه طالبان خانواده کسانی را که حاضر به تسلیم خود نیستند تحت فشار قرار داده و مجازات می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: پیش‌بینی می‌کنیم افرادی که با نیروهای آمریکایی، نیروهای ناتو و متحدان آنها همکاری کرده بودند شکنجه و اعدام شوند و خانواده‌شان هم از این سرنوشت در امان نمانند.

گفتنی است، از افغانستان خبر رسیده طالبان یکی از اعضای خانواده خبرنگاری را که با دویچه‌وله همکاری می‌کرد و در حال حاضر در آلمان به سر می‌برد به قتل رسانده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها