15 میلیارد؛ رند بازار!/ در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر چه می‌گذرد؟

اوضاع به شکلی پیش رفته که رسما اعدادی مثل 12، 14 یا 15 میلیارد تومان اصطلاحا به «رند بازار» تبدیل شده و خیلی از بازیکنان چنین توقعات مالی عجیب و غریبی دارند.

15 میلیارد؛ رند بازار!/ در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر چه می‌گذرد؟
کد خبر: 511033
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۰۸:۱۰:۰۱

اعتمادآنلاین| تکاپوی باشگاه‌های لیگ برتری برای جذب بازیکنان جدید همچنان ادامه دارد و در این بین آن چه به طور مکرر به گوش می‌رسد، شایعه درخواست‌های مالی کلان و وحشتناک از سوی بازیکنان است. اوضاع به شکلی پیش رفته که رسما اعدادی مثل 12، 14 یا 15 میلیارد تومان اصطلاحا به «رند بازار» تبدیل شده و خیلی از بازیکنان چنین توقعات مالی عجیب و غریبی دارند.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، برای این که از عمق این داستان باخبر شوید، تنها کافی است شایعه پیشنهاد 14 میلیارد تومانی باشگاه گل‌گهر سیرجان به مهدی شیری را مرور کنید! گل‌گهر البته صراحتا چنین پیشنهادی را تکذیب کرد اما همین که چنین عددی درباره یک مدافع راست معمولی با کمترین آمار پاس گل مطرح می‌شود، نشانه بزرگی از آشفتگی بازار است.

صدالبته وقتی باشگاه سیرجانی تنها برای دریافت رضایت‌نامه مهدی تیکدری از تراکتور مبلغ 11 میلیارد تومان می‌پردازد، دیگر نباید از شکل‌گیری هیچ شایعه‌ای تعجب کرد. از این حرف و حدیث‌ها باز هم داریم. دیروز یک سایت خبری مدعی شده بود محمد دانشگر، مدافع مغضوب استقلال، برای دو فصل حضور در گل‌گهر پیشنهادی 30 میلیارد تومانی به این باشگاه ارائه داده که با مخالفت سیرجانی‌ها مواجه شده است.

از قرار معلوم سجاد شهباززاده، مهاجم سپاهان هم که مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفته بود، پیشنهادی 15 میلیارد تومانی به سرخپوشان پایتخت ارائه داده است. به هر حال او آقای گل لیگ بیستم شده و طبیعی است که نخواهد از حد نصاب جدید بازار نقل‌وانتقالات جا بماند! امید عالیشاه هم که یکی از بازیکنان آزاد پرسپولیس است و تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز به درخواست تمدید باشگاه پاسخ نداده، ظاهرا برای هر فصل ادامه حضور در این تیم 10 تا 12 میلیارد تومان خواسته است.

شنیدن این قیمت‌های فضایی برای مردم ایران که این روزها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند، عذاب‌آور است. البته که همیشه دریافتی بازیکنان از متوسط درآمد مردم بالاتر بوده، اما حالا دیگر اعداد و ارقام سر به فلک کشیده است و هواداران با دهان باز، در کمال حیرت شنونده اخباری از این دست هستند.

نکته قابل توجه این که بسیاری از بازیکنان به طور قطع ارزش چنین دستمزدهایی را ندارند و خیلی معمولی‌تر از آن هستند که باشگاه‌ها را برای دریافت چنین پول‌هایی تحت فشار قرار بدهند. بعضا بازیکنانی توقع دریافت بالای 10 میلیارد تومان دارند که بازی‌های ملی‌شان حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها