«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| بدترین زندان‌های جهان کدام‌اند؟ + عکس

هرچند زندگی در زندان یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر انسان در طول عمر خود ممکن است تجربه کند، اما در این میان زندان‌های بدنامی هم وجود دارند که شرایط زندگی در آنها بسیار بدتر از دیگر زندان‌هاست.

دور دنیا| بدترین زندان‌های جهان کدام‌اند؟ + عکس
کد خبر: 511071
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هرچند زندگی در زندان یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر انسان در طول عمر خود ممکن است تجربه کند، اما در این میان زندان‌های بدنامی هم وجود دارند که شرایط زندگی در آنها بسیار بدتر از دیگر زندان‌هاست.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور طی گزارشی بدترین و بدنام‌‌ترین زندان‌های رسمی جهان را بر اساس جرم و جنایتی که در آنها رواج دارد برشمرده است.

زندان لا سابانِتا- ونزوئلا

لا اسپانیتا یکی از بدترین زندان‌های جهان محسوب می‌شود که مملو از باندهای پخش مواد مخدر است و به علت ازدحام شدید بسیاری از زندانیان قادر به دستشویی رفتن نیستند و آب شرب خود را هم از شیرهای زنگ‌زده می‌نوشند.

جرم و جنایت در داخل زندان به شدت رواج دارد و افرادی که در این زندان حبس بوده‌اند هر روزِ آن را معادل حبس ابد می‌دانند.

هوگو چاوز رئیس‌جمهور اسبق ونزوئلا این زندان را دروازه پنجم جهنم توصیف کرده بود.

زندان 2

گیتاراماـ رواندا

زندان گیتاراما یکی از پرازدحام‌ترین زندان‌های جهان به شمار می‌رود به طوری که بسیاری از زندانیان مجبورند ساعت‌های متوالی ایستاده بر جا بمانند.

در این زندان که برای 400 نفر ساخته شده بود بیش از هفت هزار نفر نگهداری می‌شوند.

بسیاری از زندانیان به دلیل ازدحام بیش از حد در داخل زندان جان سپرده‌اند، این در حالی است که بسیاری از آنها به دلیل آسیب‌های واردشده بر اثر ازدحام از جمله پارگی پرده گوش به بیمارستان منتقل شده‌اند.

نیمی از زندانیان به دلیل ایستادن طولانی‌مدت در داخل زندان آن هم روی زمینی آکنده از گنداب دچار عفونت پا شده و یک یا هر 2 پای خود را از دست داده‌اند.

زندان 4

جزیره ریکرزـ نیویورک

شهرت این زندان بیش از هر چیز مدیون اقدامات وحشیانه زندانبانان آن است که به باج‌گیری از زندانیان و خانواده‌های آنها پرداخته و آنان را تهدید می‌کنند که در صورت ندادن باج، زندانی‌شان به زندان انفرادی برده می‌شود.

این زندان مخصوص زندانیان دارای محکومیت‌های سنگین از جمله مرتکبان جنایاتی همچون تجاوز یا افراد مسنی که از کودکان سوءاستفاده کرده بودند ساخته شده بود.

به تدریج جنایاتی از خارج از زندان به داخل منتقل شد و خریدوفروش مواد مخدر هم در آن رونق پیدا کرد.

سال 2015 نیز دادستان‌های فدرال نیویورک به این نتیجه رسیدند که زندانبانان به صورت سازمان‌یافته‌ جنایاتی علیه زندانیان مرتکب شده‌اند.

زندان 3

جزیره پتاک- روسیه

زندانیان ساکن زندان جزیره پتاک در انزوایی کامل از جهان به سر می‌برند. از آنجا که این زندانیان در میان یک دریاچه منجمد با درجه حرارت زیر صفر نگهداری می‌شوند، هیچ یک از آنها حتی به فرار فکر هم نمی‌کند.

نیمی از زندانیان این زندان به دلیل سوءتغذیه به سل و برخی دیگر نیز به بیماری‌های دیگر مبتلا شده‌اند.

بسیاری از زندانیان این زندان دچار بیماری‌های روحی و روانی شده‌اند؛ یکی از روانشناسان روس در این باره گفته بود: «این مکان افراد را ویران می‌کند.»

زندان 1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها