کد خبر: 511165
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۸:۲۲:۱۵
| |

392 میلیون چینی از فناوری نسل پنجم اینترنت استفاده می کنند

داده های منتشر شده توسط وزارت صنایع و اطلاعات‌گستری چین نشان می دهد تا پایان ماه ژوئیه سال 2021 میلادی، تعداد مشترکان تلفن همراه 5 جی (دارای فناوری نسل پنجم اینترنت) در چین به 392 میلیون نفر رسیده است.

392 میلیون چینی از فناوری نسل پنجم اینترنت استفاده می کنند
کد خبر: 511165
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۸:۲۲:۱۵

اعتمادآنلاین| این آمار در مقایسه با پایان سال گذشته میلادی 193 میلیون نفر افرایش داشته است.

به گزارش ایرنا از شینهوا، وزارت صنایع و اطلاعات‌گستری چین همچنین اعلام کرد: شمار کلی مشترکان دارای تلفن همراه در چین رقم ثابت خود را حفظ کرده و افزایش شمار مشترکانی که گوشی های با فناوری 5 جی استفاده می کنند، سرعتی چشمگیر داشته است.

بر اساس این گزارش تا پایان ماه ژوئیه سال جاری، تعداد مشترکان تلفن همراه که از اینترنت سه شرکت مخابراتی اصلی چین استفاده می کنند، به یک میلیارد و 619 میلیون نفر رسیده است.

این رقم در مقایسه با پایان سال 2020 میلادی، افزایش 25 میلیون و 210 هزاری نفری داشته است.

اینترنت نسل پنجم یا 5G را انقلاب جدید در انتقال اطلاعات به شکل بی‌سیم می گویند.

5G یا اینترنت نسل پنجم، جدیدترین فناوری همراه است که نسبت به نسل های قبلی و قدیمی خود، تاثیر مهم تری را در زندگی ما خواهد گذاشت. اینترنت نسل پنج نه تنها انسان ها را به یکدیگر متصل می کند، بلکه ماشین ها و اشیاء را نیز به یکدیگر متصل کرده و آنها را کنترل می کند. این سطح از کارایی و فناوری، باعث افزایش تجربیات کاربر می شود که می توانند سطح جدیدی از فناوری را به خوبی درک کنند.

در اینترنت نسل پنجم، تمام فاکتورها نسبت به نسل های گذشته دارای تفاوت بسیار زیادی هستند و از مهم ترین آنها نیز می توان به سرعت و پهنای اینترنت اشاره کرد که در آن چیزی به اسم سرعت لود پائین و کم، هیچ معنایی نخواهد داشت و شما می توانید به سادگی تمام و در چند ثانیه فایل های حجیم را دانلود و استفاده کنید.

از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا 20 گیگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه، کاهش تأخیر شبکه و ارتقاء بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر مانند گوشی موبایل و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت مانند کاربر سوار بر اتومبیل در اتوبان یا قطارهای سریع‌السیر تعریف شده ‌است.

از طرف دیگر این فنآوری به پزشکان اجازه می‌دهد از راه دور عملیات جراحی را هدایت کنند و همچنین می‌توان با اتصال مجازیِ مناطق شهری زمینه را برای ایجاد شهرهای هوشمند فراهم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها