انگلیس:

به روسیه و چین برای اعمال نفوذ بر طالبان نیاز است

وزیر خارجه انگلیس گفت، با وجود بی‌اعتمادی که میان لندن با روسیه و چین وجود دارد، کشورش باید با آن دولت‌ها برای نشان دادن "نفوذ نرم" مقابل طالبان همکاری داشته باشد.

به روسیه و چین برای اعمال نفوذ بر طالبان نیاز است
کد خبر: 511200
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۹:۵۵:۴۲

اعتمادآنلاین| دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف گفت: ما باید کشورهایی با نفوذ تعدیل‌کننده بالقوه مانند روسیه و چین را کنار خود داشته باشیم، هر چند خوشایند نباشد.

به گزارش ایسنا، طالبان هفته گذشته قدرت را از یک دولت تحت حمایت آمریکا گرفت و هزاران تن را وادار به فرار از این کشور کرد.

انگلیس و چین به تازگی بر سر مسائل مختلفی از جمله هنگ کنگ و نقض ادعایی حقوق بشر علیه گروه قومیتی اویغورهای چین به اختلاف برخورده اند.

روابط میان لندن و مسکو هم از سال 2018 به دنبال مسموم شدن یک جاسوس دوجانبه به نام سرگئی اسکریپال با ماده نوویچوک تیره و تار شد. گفته میشود اسکریپال نام صدها تن از عوامل روسیه را به سرویس جاسوسی خارجی انگلیس موسوم به ام.آی.6 لو داده بود. مناسبات میان انگلیس و روسیه همچنین بعد از آنکه به یک روزنامه نگار بی.بی.سی مشغول به کار در مسکو گفته شد این کشور را ترک کند، بدتر شد.

نیروهای انگلیس از سیزدهم اوت 3821 تن را از کابل خارج کرده اند و از این تعداد فعلا 1323 تن به انگلیس رسیده اند. این شامل کارکنان سفارتخانه، اتباع انگلیسی و افرادی میشود که تحت برنامه جابجایی افغان ها و سیاست امدادی قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها