قطر:

واکنش طالبان به یک راه حل جامع در افغانستان قابل پیش بینی نیست

وزیر امور خارجه قطر واکنش طالبان به ارائه پیشنهادها جهت یافتن یک راه حل جامع در افغانستان را غیر قابل پیش بینی دانست.

واکنش طالبان به یک راه حل جامع در افغانستان قابل پیش بینی نیست
کد خبر: 511298
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۴:۲۰:۱۸

اعتمادآنلاین| شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (یکشنبه) در گفت و گو با شبکه «سی ان ان» آمریکا اظهار داشت: دوحه در حال رایزنی با رهبران طالبان برای یافتن یک راه حل جامع در افغانستان است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «خلیج الجدید» ، وی با بیان اینکه در این پیوند ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم، در عین حال تصریح کرد که نمی‌توانیم واکنش آن‌ها را پیش بینی کنیم.

وزیر امور خارجه قطر بار دیگر بر اهمیت حفاظت از غیر نظامیان در افغانستان و ضرورت تشدید تلاش‌های لازم برای دستیابی به آشتی ملی در این کشور تاکید کرد.

قطر که در حال حاضر مرکز فعال تماس دیپلماتیک با طالبان در کابل است، میزبان پایگاه هوایی آمریکا نیز هست.

به نوشته خلیج الجدید، نیروهای قطری در عملیات بازگشت نمایندگان دیپلماتیک و شهروندان از فرودگاه کابل پایتخت افغانستان شرکت دارند.

قطر در فوریه سال گذشته میزبان مذاکرات آمریکا با طالبان بود که منجر به توافق تاریخی شد تا نیروهای خارجی در ازای پذیرش یک برنامه سیاسی مسالمت آمیز از سوی طالبان، از این کشور خارج شوند.

طالبان پس از یورش سریع به ولسوالی‌های کوچک اداری و مراکز ایالت‌ها در 15 آگوست (24 مرداد ) وارد کابل پایتخت افغانستان شد و کنترل قدرت و حکومت را برای اولین بار پس از گذشت حدود 20 سال بار دیگر به دست گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها