کد خبر: 511341
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما:

رشد فرهنگی کرج طی 50 سال 10 درصد بوده است / کرج را از زیر سایه تهران خارج کنید

یک تهیه‌کننده سینما گفت: در تهران هم تلاش می‌شود در نقاط مختلف شهر، مراکز فرهنگی این چنینی ساخته شود تا سفرهای درون شهری کم شود. کرج در طی 50 سال 90 برابر رشد داشته اما در حوزه فرهنگی شاید رشد آن به 10 درصد هم نرسد.

رشد فرهنگی کرج طی 50 سال 10 درصد بوده است / کرج را از زیر سایه تهران خارج کنید
کد خبر: 511341
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا موسوی که اخیرا در پی موضوعی با جزئیات بیشتری از ظرفیت‌های فرهنگی شهر کرج آشنا شده و با جستجوی دقیق‌تر اطلاعات بیشتری هم درباره آن کسب کرده است، در گفت‌وگویی بیان کرد: کلانشهر بزرگی مثل کرج که چهارمین شهر بزرگ کشور پس از تهران، مشهد و اصفهان است با کمبود بسیار وحشتناک امکانات فرهنگی مثل سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی و کتابخانه روبروست و سالن‌های موجود حتی برای یک شهر کوچک چند صد هزار نفری هم قابل توجیه نیست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون نفری کرج افزود: این شهر یکی از جوان‌ترین شهرهای کشور است و اداره آن که رشد قابل توجهی هم دارد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. طبق آمار رسمی هر سال 80 هزار نفر به جمعیت این شهر افزوده می‌شود که بخش اعظمی از آن به مهاجرها اختصاص دارد و برای مراکز فرهنگی در چنین شهر هایی باید با دقت و وسواس بیشتری تصمیم گرفته شود. اداره شهر کرج نباید به گونه‌ای باشد که زیر سایه تهران قرار گیرد چون خودش به تنهایی کلانشهر است و چنین شهری از نظر مراکز فرهنگی مثل سالن سینما، تئاتر، کتابخانه و نیز سالن های ورزشی باید بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد که متاسفانه به نظر می‌رسد شوراهای سابق و شهرداران قبلی این شهر در این زمینه چندان پیگیر نبودند و مسائل فرهنگی را در آبادانی شهر به طور جدی در نظر نداشتند.

تهیه‌کننده فیلم‌های «قرمز» و «قصیده گاو سفید» ادامه داد:‌ تصور می‌کنم شهری که حتی از شیراز بزرگتر است لااقل تعداد سالن‌ها و پرده‌های سینمایی بیشتری باید داشته باشد اما الان در کرج دو سالن سینمایی فعال داریم که کمتر از 10 پرده دارند. سالن تئاتر چندان فعالی هم در آنجا دیده نمی‌شود و به همین جهت شهردار و شورای جدید شهر کرج در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی باید برنامه داشته باشند که متاسفانه به نظر می رسد این شوراها همچون گذشته برنامه ویژه ندارند. واقعیت این است که با تشویق مردم و دادن امکانات برای تاسیس سالن سینما یا تئاتر، مثل سیستمی که در تهران اجرا می‌شود می‌توان مردم و سرمایه‌گذارها را به ساخت فضای فرهنگی ترغیب کرد و باید در این راستا همراه با مطالبه‌گری مردم اقدام کرد.

موسوی با اشاره به تراکم جمعیتی بسیار بالا در شهر کرج گفت: به عنوان کسی که در سینما فعال است، در اتحادیه تهیه‌کنندگان علاقه‌مند هستیم که وقتی فیلمی تولید می‌شود جمعیت بیشتری آن را تماشا کنند یا تئاترهای بیشتری روی صحنه رود اما عجیب است که وقتی با یک مدیری در این شهر درباره کمبود سالن‌های سینمایی صحبت می‌کردم عقیده داشتند که این مشکل بخاطر نزدیکی به تهران چندان مهم نیست، این در حالی است که در تهران هم تلاش می‌شود در نقاط مختلف شهر، مراکز فرهنگی این چنینی ساخته شود تا سفرهای درون شهری کم شود. کرج در طی 50 سال 90 برابر رشد داشته اما در حوزه فرهنگی شاید رشد آن به 10 درصد هم نرسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها