کد خبر: 511445
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۳:۲۷:۳۲
| |

رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در خلیج فارس برگزار می‌شود

سفیر مسکو در تهران می‌گوید نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال بعد، رزمایش نظامی با تمرکز بر امنیت دریانوردی و مبارزه با راهزنی دریایی در خلیج فارس برگزار می‌کنند.

رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در خلیج فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 511445
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۳:۲۷:۳۲

اعتمادآنلاین| خبرگزاری روسی «ریانووستی» امروز (دوشنبه) از برگزاری رزمایش نظامی دریایی ایران، روسیه و چین در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران اعلام کرد که نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در روزهای پایانی سال 2021 یا اوایل سال 2022، رزمایش نظامی در خلیج فارس برگزار می‌کند.

به نوشته ریانووستی به نقل از جاگاریان، این رزمایش نظامی شامل شناورهای دریایی از ارتش‌های سه کشور می‌شود که روی امنیت دریانوردی و مبارزه با راهزنی دریایی تمرکز دارد.

وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه درخصوص مسائل مرتبط با برخی حوادث برای کشتی‌ها در خلیج عمان مبالغه و گزافه‌گویی نمی‌کند».

سفیر مسکو در تهران با بیان اینکه روسیه به گرم‌شدن روابط بین ایران و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توجه دارد، گفت: «روسیه تایید می‌کند که ایران و کشورهای عربی به‌دنبال تنش‌زایی نیستند».

جاگاریان درباره همکاری نظامی با ایران نیز اظهار داشت که در پی برداشته‌شدن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل از تهران، دو کشور اکنون در حال انجام گفت‌وگوهایی درباره خرید و فروش محصولات نظامی هستند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت: «همکاری نظامی-فنی [روسیه] با ایران، قدمت طولانی بیش از 50 سال دارد. این [همکاری] بر مبنای منفعت دوجانبه و توجه ویژه روسیه به الزامات بین‌المللی در حوزه تجارت تسلیحاتی، در حال توسعه است. با توجه به برداشته‌شدن محدودیت‌هایی که همه می‌دانند، طرف روسی وارد گفت‌وگوهای سازنده‌ای با شرکای ایران، بر سر تمام محصولات نظامی شده است».

این دیپلمات روس با بیان اینکه تمهیدات برای برگزاری مسابقات بین‌المللی ارتش‌های جهان به سال 2021 در بند چابهار نیز در حال انجام شدن است، اظهار داشت: «در کنار روسیه و ایران، کشورهای چین، هند، سوریه و ونزوئلا نیز در این مسابقات حضور دارند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها