کد خبر: 511457
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۱:۵۸
| |

رئیس هلال‌احمر خبر داد:

تولید 3 میلیون سرنگ و ارائه خدمت به 681 هزار نفر در تعطیلات کرونایی

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت در تعطیلات کرونایی با همه توان در کنار مردم حضور داشت، از تولید سه میلیون عدد سرنگ و ارائه خدمات به بیش از 681 هزار نفر در این بازه زمانی خبر داد.

تولید 3 میلیون سرنگ و ارائه خدمت به 681 هزار نفر در تعطیلات کرونایی
کد خبر: 511457
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۱:۵۸

اعتمادآنلاین| کریم همتی در خصوص اهم فعالیت های جمعیت در بازه زمانی 25 تا 30 مرداد ماه تعطیلات کرونایی گفت: پیرو مصوبات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خدمات جمعیت در واحدهای درمان اضطراری، مراکز واکسیناسیون و داروخانه ها تقویت شد و در ایام تعطیل سراسری از روز 25 مرداد تا پایان روز 30 مرداد با تمام توان به مردم خدمت رسانی شد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، وی افزود: در این مدت به 681 هزار نفر خدمت رسانی شد. در همین راستا از 3 هزار و 786 نفر استفاده و هفت بیمارستان RDH نیز راه اندازی شد. هلال احمر در عرصه تزریق واکسن نیز ورود کرد و در 113 مرکز واکسیناسیون تجمعی دانشگاه ها به ارائه خدمت پرداخت. همچنین 15 مرکز واکسیناسیون توسط هلال احمر راه اندازی شد تا روند واکسیناسیون تسهیل شود و این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد تا در صورت درخواست وزارت بهداشت بر تعداد این مراکز افزوده شود.

همتی خاطرنشان کرد: اکنون پنج مرکز درمانی جمعیت هلال احمر به عنوان مرکز تخصصی درمان کرونا فعالیت می کنند.

از سوی دیگر تقریبا همه ظرفیت بیمارستان نورافشار برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. ورودی اورژانس در 6 روز در این بیمارستان 1691 مورد بوده که 1652 نفر پس از طی کردن مراحل درمانی ترخیص شده اند و از این تعداد 39 نفر همچنان بستری هستند. 787 نفر از مراجعین در این بازه زمانی به بیمارستان نورافشار خدمات تصویربرداری دریافت کرده و به 1225 نفر خدمات آزمایشگاهی ارائه شده است. خوشبختانه در این بازه زمانی میزان مرگ و میر در بیمارستان نورافشار به صفر رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: داروخانه های تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی طی روزهای گذشته و تعطیلات کرونایی در ایام ‌تاسوعا وعاشورای حسینی بدون تعطیلی و بی وقفه به بیش از 5 هزار و 292 هموطن خدمات دارویی ارائه کردند. تنها مشکل اساسی که در حوزه خدمات رسانی باعث ایجاد ازدحام مراجعین شده بود قطع سامانه های شرکت های بیمه بود که این حوزه نیز ساماندهی شد. همچنین در 13 داروخانه ساعت خدمات رسانی نیز افزایش یافته است تا شهروندان براحتی بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

همتی درخصوص سایر فعالیت های هلال احمر در ایام تعطیلات کرونایی گفت: در این بازه زمانی و پس از تشکیل و اعلام مصوبات جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا، سه میلیون سرنگ در مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در انواع مختلف تولید و سبب شد تا در این حوزه نیز کشور با کمبودی مواجه نشود. همچنین در تعطیلات اخیر ر سه مرحله سه میلیون و 330 هزار دز واکسن وارد و نقش موثری بر عدم توقف روند واکسیناسیون در کشور ایفا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها