افشاگری محمدحسین جعفریان، مستندساز جنگ و روزنامه‌نگار:

از داخل ایران احمد مسعود را تخریب می‌کنند/ در دولت ایران 4 بار به پسر احمد شاه مسعود فشار می‌آورند که با طالبان صلح کند + ویدئو

محمدحسین جعفریان از اعضای گروه روایت فتح و یاران شهید آوینی، نویسنده و مستندساز برجسته‌ و رایزن سابق فرهنگی ایران در مزارشریف: برخی افراد در دولت ایران چهار بار به احمد مسعود پیغام دادند با طالبان به نتیجه برسد، قبول نمی‌کند. حالا نمی‌شود بگوییم طالب هم خوب است، احمد شاه مسعود هم خوب است. این دو تا دارند با هم می‌جنگند.

از داخل ایران احمد مسعود را تخریب می‌کنند/ در دولت ایران 4 بار به پسر احمد شاه مسعود فشار می‌آورند که با طالبان صلح کند + ویدئو
کد خبر: 511469
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی در دولت ایران چهار بار به مسعود می‌گویند و قبول نمی‌کند، پس از حیث شخصیتی دارند نابودش می کنند؛ دارند پسر احمد شاه مسعود را بی آبرو می کنند تا این‌که از طالب طرفداری کنند،از داخل ایران به فرزند احمد شاه مسعود تهمت زدند که صهیونیست است.

به گزارش دیده بان ایران، محمدحسین ملک جعفریان مشهور به محمدحسین جعفریان؛ به تخریب سازمان یافته و شایعه پردازی علیه احمد مسعود در ایران تحت عنوان دیدار او با یک استاد فرانسوی و حمایت علنی نیروهای انقلاب و بخشی از دولت از نیروهای طالبان واکنش نشان داد.

شاعر، مستندساز جنگ و روزنامه‌نگار است. بیشتر شهرت او بابت شعرهای جنجالی و ساخت مستندهای جنگی به ویژه مستندهایی دربارهٔ افغانستان و نیز احمدشاه مسعود است.

محمدحسین جعفریان از اعضای گروه روایت فتح و یاران شهید آوینی، نویسنده و مستندساز برجسته‌ و رایزن سابق فرهنگی ایران در مزارشریف است؛ او درباره‌ی خطر حمایت از امارت اسلامی افغانستان و پرونده‌سازی عده ای در ایران علیه احمد مسعود، تنها فرمانده مقاومت مردم افغانستان هشدار داده است.

جعفریان در گفت و گویی ویدئویی به مسئله تخریب های انجام شده و ادعاهای صورت گرفته درباره عکس 2 سال پیش برنارد لویی(فیلسوف فرانسوی) و احمد مسعود گفت:

تخریب احمد مسعود و پدرش ریشه در گذشته دارد. برخی در ایران در یک حرکت سازمان یافته به شهید احمد شاه مسعود گفتند شیعه‌کُش؛ هرچه به شما می‌گویم من را قبول دارید یا نه؟ من در زمستان 1371 کابل بودم، در قضیه افشار بودم، من زنده‌ام، بیایید از من بپرسید چه خبر شده. 90 درصد این آدم‌هایی که درباره افشار حرف می‌زنند، آن موقع اصلا متولد نشده بودند. آقا 1371 تا الان را حساب کنید، می‌شود 30 سال. نسلی که دارد اعتراض می‌کند.

حداکثر بین 18 تا 35 سالش است، یعنی آن موقعی که افشار اتفاق افتاده، سه سالش بوده. آقا من آن‌جا بودم، دروغ می‌گویند به شما. خب حرف من را بشنوید. مگر نه این‌که من بسیجی‌ام، مگر نه این‌که با مرتضی آوینی در روایت فتح پیر شدم. بیایید و حرف من را بشنوید. عکسی که می‌گویند برای 2 سال پیش است.

جعفریان درباره برنارد لویی و ارتباطش با احمد مسعود گفت: برنارد لویی رفیق احمد شاه‌مسعود بود. یک آدمی است که یک عده می‌گویند فیلسوف است، یک عده می‌گویند سیاستمدار است، نزدیک به نیکولاس سارکوزی بود. می‌گویند طرفدار انقلاب‌های رنگی است. خیلی خوب، در کیِف اگر رفت، در اوکراین طرفدار انقلاب رنگی بود، طرفدر مسلمانان در قضیه بوسنی بود، یکی از مهمترین آدم‌هایی بود که علیه تروریست ها اقدام کرد.

گور پدر برنارد لوی، با برنارد لوی چیکار دارید؟ یک آدمی بود که با احمد شاه مسعود دوست بوده و علاقمند بوده، احمد شاه مسعود همان آدمی که شهید حاج قاسم سلیمانی انتخابش کرد برای مقاومت افغانستان و کنارش ایستاد.سفیر فرانسه دو سال پیش به احمد مسعود می‌گوید این برنارد لویی در کابل است و دوست دارد تو را ببیند.

این دیدار هم به خاطر دوستی پدرش با او بوده است و نه چیز دیگری، این را دعوت می‌کند و یک ناهار به او می‌دهد و چند تا عکس هم منتشر می‌شود.

تمام این عکس‌ها 2 سال است در اینترنت بوده، هیچ کدام از خودتان سوال نمی‌کنید چرا الان یکدفعه به دست شما رسیده، چرا یکدفعه که ما الان هیجان‌زده شدیم و داریم آن را دست به دست می‌کنیم، در برابر خبر امروز می‌گذاریم؟

رایزن سابق فرهنگی ایران در افغانستان درباره خط تخریب فرزند احمد شاه مسعود گفت: خبر امروز واشنگتن پست را برمی‌دارید، می‌گذارید کنار این عکس و می‌گویید برنارد لویی صهیونیست است. مگر ما هشدار ندادیم؟! آقا از خدا بترسید.

21 سال است خانواده احمد شاه مسعود در ایران است. این آدم وصیت کرده و گفته اگر من شهید شدم، خانواده من حق ندارند در هیچ کجای جهان زندگی کنند اگر داخل افغانستان نبودند، مگر در ایران. می‌فهمید چی می‌گویید؟ می‌فهمید دارید چیکار می‌کنید؟ یک عده عقده‌هایی که از قبل وجود دارد؛ میلیون‌ها خرج کردید که علیه احمد شاه مسعود بودید، احزاب مختلف با او جنگیدند، بعد فهمیدید اشتباه کردید و آمدید طرفدارش شدید.

خانواده‌اش را آوردید ایران، حمایت کردید، سال‌های سال شیر دره پنجشیر آقای ظریف گفت که من هیچ؛ آقای وزیر خارجه اول جمهوری اسلامی جناب آقای ولایتی این لقب را داد به احمد شاه مسعود، حالا یکدفعه به این نتیجه رسیدید که با طالب می‌شود ارتباط برقرار کرد؟ آدمی که موی دماغ طالب است، کیست؟ احمد مسعود.

مورخ جنگ خاطر نشان کرد: برخی افراد در دولت ایران چهار بار به احمد مسعود پیغام دادند با طالبان به نتیجه برسد، قبول نمی‌کند. حالا نمی‌شود بگوییم طالب هم خوب است، احمد شاه مسعود هم خوب است. این دو تا دارند با هم می‌جنگند.

برخی افراد در دولت ایران چهار بار به احمد مسعود پیغام دادند با طالبان به نتیجه برسد، قبول نمی‌کند. حالا نمی‌شود بگوییم طالب هم خوب است، احمد شاه مسعود هم خوب است. این دو تا دارند با هم می‌جنگند.

برخی در دولت ایران چهار بار به مسعود می‌گویند و قبول نمی‌کند، پس از حیث شخصیتی دارند نابودش می کنند؛ دارند پسر احمد شاه مسعود را بی آبرو می کنند تا این‌که از طالب طرفداری کنند،از داخل ایران به فرزند احمد شاه مسعود تهمت زدند که صهیونیست است.

شاعر، مستندساز جنگ و روزنامه‌نگار در ادامه افزود: خیلی صادقانه بیایید و بگویید ما با طالب می‌خواهیم ارتباط بگیریم، از حیث منافع ملی خوبه با طالب ارتباط بگیریم، خوبه با طالب ارتباط بگیریم، آب را باز می‌کند، دردسر برای ما ندارد، امیدواریم تغییر کرده باشد، حرفتان منطقی است و من هم می‌گویم طالب تغییر کرده، اما نیازی نیست بیایید یارو را بی‌حیثیت کنید و دروغ بگویید. چه خبرتان است؟ شرم نمی‌کنید شما؟ من امروز خجالت کشیدم تلفن‌های داخل پنج شیر را جواب دهم، بعد یک نفر یک توییت می‌زند و گله‌ای دنبالش می‌افتد. از خودتان نمی‌پرسید این عکس‌ها دست چه کسی بوده که امروز عیان شده؟ یک هیات امروز رفته پیش طالب و به آن‌ها گفته چرا با این 40 نفری که رفتند پاکستان، به سرانجام نرسیدید؟ قدرت را با این‌ها تقسیم کنید. طالبان گفته‌اند ما تقسیم نمی‌کنیم. همینطور که همه می‌دانند، گفته ما صددرصد قدرت را می‌خواهیم. بعد به آن‌ها گفته این دوستانی که رفته‌اند از سمت برادران ایرانی، گفته‌اند خیلی خوب، با احمد مسعود که می‌توانید کنار بیایید که دست به سلاح نبرد؛ این‌ها را شریک کنید، قدرت را غیرمتمرکز کنید. شما شنیدید که قیص گفت الان در هرات 11 تا شخصیت اصلی شهر دارد که تمام 11 نفر پشتو هستند؛ شهردار، فرماندار، معاونش، رئیسه امینه، رئیس اطلاعات، رئیس معارف که همان آموزش و پرورش شود، رئیس برق، رئیس هر چیزی که فکر کنید، این‌ها را از پشتو گذاشته‌‌اند، در حالی که 10 درصد هرات پشتو نیست. دارند صاف می‌کنند فارس‌ها این‌ها؟؟؟ و شما دارید با آن‌ها همدست می‌شوید. شنیدید که آن کسانی که رفته‌اند فرودگاه و دارند فرار می‌کنند، آمریکایی‌ها گفته‌اند ما این‌ها را که بدون اسناد هستند را نمی‌پذیریم. با اوگاندا صحبت کردند، وزیر پناهندگان اوگاندا هم گفته بیایند، اولین گروهشان هم دارند اعزام می‌شوند به اوگاندا.

این کسانی که دارند از افغانستان فرار می‌کنند، چه کسانی هستند؟ من از شما می‌پرسم؛ آقایانی که دارید توییت می‌زنید. این‌ها چه کسانی هستند که دارند از افغانستان فرار می‌کنند؟ پشتونها هستند؟ پشتونها که مأنوس هستند با طالبان، خاستگاه طالبان از بین پشتوها است. خیلی هم آدم‌های محترمی هستند، بین هشتونها جنرال است که من پشت سرش نماز می‌خواندم. شهیدی که من امیدوارم با او محشور شوم. اینطوری هم هست،

باز فردا نگویید به پشتونها اینطوری کن. اما پشتونها که مشکلی ندارند، عمده این کسانی که دارند فرار می‌کنند، تاجیک ها و هزاره ها هستند. اینها را دارند هواپیما هواپیما سوار می‌کنند و می‌برند اوگاندا.

رسما دارد تصفیه قومی صورت می‌گیرد، بفهمید این را. کسانی که از کابل فرار کردند و می‌خواهند بروند از افغانستان، عمدتا از خوبان افغانستان هستند. بدخشان، از طالقان، از تخان، از قلب مناطق فارسی‌زبان شمال آمدند. تمام این‌ها را دارند سوار هواپیما می‌کنند و می‌برند اوگاندا، دارند شمال را خالی می‌کنند از پاسبان‌ها، کابل را از شیعیان خالی می‌کنند، شما هم دارید حمایت می‌کنید. بعد که گفتند احمد مسعود چرا قدرت را تقسیم می‌کنید؟ آقایان طالب گفته‌اند احمد مسعود، این عکس‌ها را بیا و ببین. این آدم قبلا یک صهیونیست را نگه داشته، در پنج شیر دارد با او زندگی می‌کند، این را برده پیش افسانه‌هایش آقا محمدحسین جعفریان که بیخ گوش شما بود، چرا یک نفرتان از کابل گوشی را برنداشت زنگ بزند به من؟ مگر من آدم نیستم؟ مگر نمی‌دانید که من 40 سال است در آن سرزمین پیر شدم. سر همین موضوع با خود حضرت آقا ملاقات خصوصی کردم. من با همه شما بودم، من که رایزن فرهنگی بودم در دوره آن‌جا، من که پیاده از کریدور راه‌آهن تا مرز چین رفتم، از همه شما بهتر افغانستان را می‌شناسم. از خود افغانی‌ها هم بهتر می‌شناسم افغانستان را.

دو بار آن‌جا مجروح شدم. از آن طرف هم که شاعر بسیجی جانبازم، این هم عصاهایم است، با مرتضی آوینی کار کردم. من که معتدم شما هستم، از آن طرف هم رفیق احمد مسعود هستم. چرا یک زنگ به من نزدید که ببینیم چه خبر است؟ مثل ده‌ها بار دیگر یکدفعه دوباره مستقیم عکس‌ها را فرستاده‌اند برای خانواده مسعود که آقا این صهیونیست در پنج شیر چیکار می‌کند؟ یک نفرشان نمی‌دانسته که این عکس من برای دو و نیم سال پیش است. بعد هم اگر اینطوری باشد، مثل بلایی که سر نادر طالب‌زاده آوردند. میهمان طرف دعوت می‌کرد ضدآمریکایی بود، او را می‌آورد در محفلی که در تهران داشت. او آدم از خودش داشت، ‌ولی ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی باشد. یا خاخام باشد، ولی ضدصهیونیستی باشد.

نادر طالب‌زاده با یارو فرانسویه آمریکاییه در تهران صحبت کرده، این یارو همجنس‌باز است، این یارو به تل آویو هم سفر کرده. خب نادر طالب‌زاده چه خاکی بر سرش بریزد؟ هر کسی که می‌خواهد سفر کند به ایران که نمی‌تواند گزینش کند. یارو رفته دو ساعت در دره پنج شیر بوده، 10 تا هم عکس گرفته و بعد گذاشته در اینترنت یا این‌که درخواست کرده از آمریکایی‌ها که اگر من جنگ کردم، کمک کنید به جای این‌که مقابل من بایستید، به خاطر این‌که فردا می‌خواهد به این استناد کند. آقا فهم دیپلماتیک داشته باشید، فهمیدنش سخت نیست که. بایدن گفته بود، تلویحا گفته بود حالا همه چیز برقرار می‌شود، امنیت دوباره برقرار می‌شود و عملا مردم افغانستان پیروز می‌شوند. یعنی تلویحا گفته بود پیروزی طالب پیروزی مردم افغانستان است که خود سیاستمدار آمریکایی برآشفت و گفت ما سال‌ها با همین کسانی که می‌گویی مردم افغانستان را پیروز کردند، با این‌ها جنگیدیم، این‌ها نمی‌شود مردم افغانستان، این‌ها مردم افغانستان نیستند. اگر احمد مسعود نیاز دارد با چنین نوشته‌ای که فردا به این‌ها بگوییم این‌ها که شما می‌گویید، مردم افغانستان نیستند، ما هستیم، از شما هم درخواست کمک کردیم برای این‌که با تروریست بجنگیم و این کار را نکردیم، چون آن‌ها کمک نخواهند کرد. آن خلیل‌زاد علیه ما علیه قطعا نمی‌گذارد کمکی شود. همه شما را دارد خلیل‌زاد بازی می‌دهد، یک نفر از شما سوال نمی‌کند چطوری است که هم تلویزیون ایران اینتر نشنال عربستان سعودی همزمان با طالب کارش شروع می‌شود، هم خود عربستان طالب را به رسمیت می‌شناسد و همراه با طالب است، ‌هم پاکستان، هم روسیه، هم آمریکا، هم آقای سهیل شاهین با شبکه صهیونیستی داخل اسرائیل صحبت می‌کند و از سوال می‌کنند آقا حماس پیروزی شما را تبریک گفته، شما ارتباط دارید با حماس؟

جعفریان افزود: سه بار می‌گوید نه، نه، نه؛ این‌که یک تبریک گفتم، به این معنی نیست که با آن‌ها ارتباط داریم. یارو یک مقاله نوشته در واشنگتن پست، دارید شلوارش را در می‌آورید. بعد هیچ کدام شما نمی‌گویید چرا سهیل شاهین با رسانه صهیونیستی 20 دقیقه مصاحبه می‌کند و سه بار هم می‌گوید حماس ربطی به ما ندارد. بعد ما داریم آویزان می‌شویم با آن جریان و اسمش را می‌گذاریم جنبش اصیل منطقه؟ عبارت اسلامی که در پیام‌هایتان می‌نویسید، سخنگویی است که می‌رود با شبکه اسراییلی صحبت می‌کند، بعد شما یقه ما را گرفتید که چرا یک فرانسوی آمده در دره پنج شیر. چرا یک نفر شما توییت نزد که سوال شما در تلویزیون‌های اسرائیل است؟ چرا حرف نمی‌زنید؟ گله‌ای یکدفعه شما را می‌ریزند و دو تا توییت می‌دهند دستتان و می‌گویند همین را توییت کنید. 11 هزار نفر یکدفعه این را توییت می‌کنند. حالتان خوبه؟ متوجه‌اید که چه عوارضی دارد برای این سرزمین؟ متوجه‌اید که این فضا فقط اسمش مجازی است، عقوبتش واقعی است. این پیام‌های دروغی که می‌گذارید، نابودتان می‌کند. 21 سال است خانواده احمد شاه مسعود در ایران است.

وی خاطر نشان کرد: چرا این صهیونیست را 21 سال نگه داشتید؟ بپرسید و بگویید در این 21 سال هزینه‌های این‌ها و خانه‌شان را چه کسی در اختیارشان گذاشته؟ چرا این صهیونیست را اجازه دادید درس بخواند در جمهوری اسلامی ایران؟ خانه‌ای که در ایران برایشان گفته شده، حاج قاسم سلیمانی کرایه کرد برایشان. چرا حاج قاسم سلیمانی برای یک صهیونیست خانه اجاره می‌کند؟ من را تحریک کردید، این اطلاعات را همه آمریکایی‌ها و همه فهمیدند، حالا راحت شدید؟ من چیزهایی که از احمد مسعود می‌دانم، اگر شما می‌دانستید، همین امروز بلند می‌شدید و می‌رفتید و بیشتر از حرم از او دفاع می‌کردید. آقا حیا کنید، خدا شاهد است دارید اشتباه می‌کنید. به خدا قسم من اگر بودم، من کاره‌ای بودم در جمهوری اسلامی، این ظرفیت را داشتم. آقا منافع ملی ما ایجاب می‌کند با طالب صحبت کنیم. آقای احمد مسعود شما اگر می‌توانی از جای دیگر در دنیا کمک بگیری، برو بگیر، وگرنه ما تماشاگریم، ما هم نفع کشورمان برایمان مهم است. دیگر یارو را بی‌حیثیتش نکنید، زندگی‌‌اش را به گُه نکشید دیگه به خاطر این‌که بخواهید کار اشتباه خودتان را توجیه کنید که غیرت کمک‌کردن به آن‌ها را ندارید، می‌گویید صهیونیست است و به خاطر آن به او کمک نمی‌کنید. صهیونیست کسی است که این رفتارها را می‌کند. همین کارها را با نادر طلب‌زاده کردید. خدا رحمت کند شهید بهشتی را. چقدر به شهید بهشتی می‌گفتند این منافع و این فلان است. تا وقتی شهید شد و امام آن پیام را داد و همه شرم‌زده شدند، همین آدم‌هایی که از خیلی پاک‌ها کاتولیک‌تر هستند؛ همین‌ها چقدر علیه مرتضی آوینی می‌نوشتند. مرتضی آوینی دق کرد از دست شما، روی مین نرفت. به خدا اگر مرتضی آوینی یک سال دیگر زنده بود، شما او را می‌کُشتید. همان موقعی هم که این اتفاق افتاد، اگر مرتضی آوینی شهید نمی‌شد و اگر خود رهبری پیام نمی‌داد در مورد مرتضی آوینی، هیچ کدام از شما امروز مرتضی را قبول نداشت. بابا ول کنید. من بعضی از جملات را خدا شاهد است می‌ترسم بگویم از زبان احمد مسعود؛ می‌ترسم اصلا مشکلات دیگری برایش ایجاد شود که بعد شما ببینید این آدم از شما حزب‌اللهی‌تر است. حیا کنید آقا. ما را که دیگر قبول دارید. مگر نه این‌که من علیه غنی حرف می‌زنم، آقای شاه حسین مرتضوی می‌گوید این جزو نیروی قدس است و این جعفریان پاسدار است و برود به مردم خودش نصیحت کند و از این حرف‌ها. آن‌جا اگر جزو نیروی قدس هستندخیلی خب، این‌جا حرف من را باور کنید، ‌باور کنید که این آدم دارد می‌گوید، زندگی کرده با احمد مسعود، یک چیزی می‌داند که دارد حرف می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: خدا شاهد است دارید اشتباه می‌کنید، دارید یک ضرر تاریخی به منافع جمهوری اسلامی و دو ملت می‌زنید. می‌گوید چرا تلویزیون من و تو درباره‌اش خوب گفته؟ آقا رسانه همین است. چرا نمی‌فهمید؟ انقلاب اسلامی هم که داشت رخ می‌داد، هر شب بی‌بی‌سی برنامه زنده می‌داد از تهران، دفاع می‌کردند از منافع انقلابیون. امام خمینی تنها جایی که صدایش را پخش می‌کرد برای مردم، بی‌بی‌سی بود. آن موقع هم اگر یکی پیدا می‌شد و می‌گفت چرا برای بی‌بی‌سی صدای امام خمینی را پخش می‌کرد، چه کسی باید جواب می‌داد؟ چطوری باید جواب می‌داد؟ فکر کردید به این چیزها؟ الان اوج محبوبیت احمد مسعود است، هر کسی می‌خواهد از او خبر پخش کند. من و تو هم پخش می‌کند.

این مورخ جنگ پیش بینی کرد: منتظر خبرهای بدتر از این باشیم، منتظر باشیم به احمد مسعود حرف‌های تندتر بزنند، عکس‌های دروغ و عجیب و غریب‌تری از او در بیاورند، ولی شما خودتان را کنترل کنید، با دو تا عکس یکدفعه چپ نکنید. با یک ویز گرمی‌تان می‌کند و با یک قوره سردی‌تان می‌کند. چه خبرتان است؟ استپ عموجان؛ کجا دارید می‌روید؟ بایستید با هم برویم. من زندگی کردم، من با این‌ها بودم. خدا رحمت کند، شهید وحدت ملی افغانستان شهید بابا مزاری را من بودم، من شاگردش بودم، من عشم بوده شهید مزاری. در افغانستان و چه بسا در دنیا ما از شهید عبدالعلی مزاری آدمی نداریم که به این اندازه تقوای اقتصادی داشته باشد.

به اعتقاد من خود احمد شاه مسعود هم این مقدار که زهد اقتصادی آقای مزاری داشت می‌داد، حاج احمد مسعود هم چه بسا این را قبول داشته. وقتی مُرد آقای مزاری، یک تکه موکت در خانه‌اش بود، والسلام.

همین آدم‌هایی که امروز در کابل عکسش را می‌گذارند بالای سرشان و زیر این حکومت می‌کنند و معاون اول می‌شوند و معاون دوم می‌شوند و مشاور می‌شوند، همین آدم‌ها این موکت را به قالی تبدیل نکردند. آن آدم هم غریب بود در نوع خودش. در مورد این‌که چی گذشته و چه خبری بوده، به تعبیر علی آقای معلم می‌گوید جماعت یک دنیا حرف است بین دیدن و شنیدن، بروید از آن‌ها بپرسید که شنیده‌اند را دیده‌اند.

برادران ایرانی من، دوستان افغانستانی من، من این چیزهایی که شما شنیدید را دیده‌ام، من زندگی کرده‌ام، سابقه‌ام معلوم است، الان هم دم مرگ هستم. 100 جور مرض دارم، معلوم نیست تا آخر این ماه زنده باشم یا نه. من که دیگر آخرتم را نمی‌فروشم برای این‌که بگویم آقای احمد شاه مسعود سنی حنفی در دره پنج شیر فلان بوده یا نبوده، یا احمد مسعود که می‌خواهد آن‌جا مقاومت درست کند، درست است یا غلط. یا حتی طالب؛ من حتی در مورد طالب بد نگفتم. الان مخالفان طالبان مدام می‌آیند و می‌گویند آق تو ضد طالبی و فحش می‌دهند که تو علیه طالب داری حرف می‌زنی و تو اینطوری می‌کنی. باز مخالفانشان هر کجا می‌رسند، اسم من را می‌برند؛ آقا آن جعفریان طالب‌پرست بیاید ببینیم.

آقا یک آدمی که سوادش بیشتر از سواد مجازی است، سوادش عمومی است و منطقه را می‌شناسد، این آدم را با یک توییت ساعت پنج که می‌دهند دستش، نمی‌شود گول زد. این آدم را با دو تا حرف که بگویند گوش این اینطوری است، گول نمی‌خورد. این آدم در این منطقه بوده، بیایید از او بپرسید. من هنوز زنده‌ام شکر خدا و هنوز نمرده‌ام. خدا می‌داند وقتی نسل من که این چیزها را دیده بمیرد، شما چقدر دروغ بگویید، خدا می‌داند آن موقع فونتیکی درست کنید و چه فجایعی درست کنید. دارید سیاست این مملکت را به یک چاه می‌اندازید. آقای خلیل‌زاد 30 سال در آمریکا زندگی کرد، شده نماینده مخصوص کشور ابرقدرت آمریکا در مورد افغانستان.

احمد مسعود به وصیت پدرش 21 سال در ایران زندگی کرد، شده صهیونیست. یک بار که لازم داشتیم یارو را، رفتید کمک کردید به او، سپاه محمد ببر کنارش که تصمیم داشتید طالب را بزنید. رفت و نقشه دادید و همه کار کردید که طالب را بزند. خیلی محدود شد و از قبل که علیه او بودید، دست کشید.

حالا که دوباره تصمیم گرفتید با طالب دوست شوید، حالا دوباره می‌گویید این آدم بد است. آقا هم دم که نمی‌شود به مردم دروغ گفت. شما سیاستتان درست است، کار خودتان را بکنید، احمد مسعود هم کار خودش را بکند. منافع کشور من ایجاب می‌کند که با طالب صحبت کنم. من معتقدم این نیرو بیاید سر کار، می‌تواند منافع من را تامین کند که البته من با این مخالفم، دلایل خودم را هم دارم، اما شما دلایل خودتان را بگذارید و همین را بگویید. نیاز نیست دیگر نگران این باشیم که فردا از من و تو می‌پرسند چطوری است که شما با طالب رفیق هستید؟ احمد مسعود دارد می‌جنگد. خب، پس اول باید بیاییم احمد مسعود را بی‌آبرو کنیم تا اگر این دارد با طالب می‌جنگد یا اگر ما رفتیم با طالب خوب شدیم و او را به رسمیت شناختیم، ما زیر سوال نرویم، بگوییم او صهیونیست بوده. بنابراین فکر می‌کنم باید برای حاج قاسم پرونده تشکیل دهیم؛ او برایشان خانه پیدا کرد، او باعث شد این‌ها 21 سال در ایران بمانند.

دست بردارید از این کارهایتان. باز هم اگر لازم شد، شب‌های بعد در این مورد صحبت می‌کنیم. امیدوارم عقلای ؟؟؟ بیایند این وسط، مشکل را حل کنند و ان‌شاءالله بچه‌های دلسوزی که بین بچه حزب‌اللهی‌ها هستند، ‌درک درستی دارند، می‌فهمند که حق‌الناس یعنی چی، می‌فهمند که یک توییت دروغ چه عواقبی می‌تواند داشته باشد، می‌فهمند که با یک کلمه ممکن است چه بلایی را برای خودشان بخرند. این کار را نمی‌کنند. آن‌ها بعد از این مراقب حرف‌زدن و توییت‌کردنشان خواهند بود. این کسانی هم که وظیفه دارند و دستمزد می‌گیرند برای این کار، اتاق‌هایی هستند که کارشان همین است؛ آن‌ها فردا می‌نویسند محمدحسین جعفری هم صهیونیست است، محمدحسین جعفری هم اینطوری است، دزد است، خانم‌باز است، فلان است. حرف درآوردن کاری ندارد، فردا برای من هم یک چیزی درمی‌آورند، منتظر باشید. ممکن است عکس از من داشته باشند و رو کنند. به هر حال برادران من از خودتان بپرسید چطوری است که طالب با هواپیمای آمریکایی می‌آید به قندهار، چطوری است که طالب با شبکه‌های صهیونیستی صحبت می‌کند و اگر خواستید من فیلم را می‌گذارم در صفحه خودم. دوستانی که صدای من را می‌شنوند و آن فیلم را دارند، باز هم برای من کامل‌ترش را در اینستاگرام بفرستند تا بگذارم در پیج تا همه ببینند. طالب بسیار بسیار از این‌که نزدیک‌تر باشد به حماس و شما، به تلاویو نزدیک است. سه بار خبرنگار از او پرسید که این خبر تبریکی که حماس به شما داده، گفت نه، این به این معنی نیست، هر کسی پیام تبریک می‌دهد. راست هم می‌گوید، چون اگر به آن پیام اعتقاد داشتند، به پیام حماس جواب می‌دادند، نه این‌که تکذیبشان کنند. بعد آقای سهیل شاهین دید چه گندی بالا زده، چون همه شما فردا این را توییت خواهید کرد؛ بدانید که من قبل از شما مطلع هستم. آقای سهیل شاهین گفته که من اطلاعی نداشتم که پشت خط چه کسی با من صحبت می‌کند. اطلاع نداشتی؟ در همان فیلم طرف خودش را معرفی می‌کند. اِبری اول صحبت می‌کند. شم اطلاع نداشتی؟ خیلی خب، اطلاع نداشتی؛ چرا گفتی حماس برای خودش کرده و یک چیزی گفته؟ چرا جواب حماس را ندادی؟ اصلا ولش می‌کنیم شما با تلویزیون اسرائیل صحبت کردی. این چه موضع زشتی است که در مقابل حماس گرفتی که هر کسی ممکن است تبریک بگوید؟ شما به این کامنت حرف نمی‌زنید، بعد می‌روید عکسی را از دو و نیم سال پیش پیدا می‌کنید، به دروغ می‌نویسید الان این آدم این‌جاست، بعد به دروغ می‌نویسید این صهیونیست است و فلان است، این حرف‌های کیهانی ؟؟؟ و فلان را کنار هم می‌گذارید. به خدا قسم خود آقای حسین آقای شریعتمداری هم اینقدر آدم فهمیده و عاقلی است که دوغ را از دوشاب می‌تواند تشخیص دهد که من دیدم که خود ایشان اعلام موضع نکرد، کما این‌که در مورد ماجرای طالب، بعد از این‌که کیهان این مقاله را می‌نوشت، خود حسین آقا مقاله‌ای را منتشر کرد تحت عنوان عمارت رسانه آمریکایی و دقیق نشان داد که بچه حزب‌اللهی‌های اصیل هوشیارند هنوز، حداقلش این است که منتظرند. اینها طرف طالبان غش نمی‌کنند، می‌ایستند تا ببینند چه اتفاقی قرار است بیفتد. بابا از هول حلیم در دیگ نیفتید.

من بحثم را تمام می‌کنم و بیشتر از این صحبت نمی‌کنم. طولانی هم شد، نزدیک دو و نیم صبح است، همین الان هم حدود 1800-1700 نفر در لایو هستند. من خجالت‌زده هستم. اگر برای این حرف‌ها من را گرفتند و بردند و مجبور شدیم لایو را قطع کنیم که من از همه شما خداحافظی می‌کنم، ولی اگر فرصت بود که من دوباره حرف بزنم، من خدمتتان می‌رسم، چون از یک طرف دیگر طرفداران طالب هستند، همین دوستان طالب داخل جمهوری اسلامی ایرانی هستند، اینقدر به آن صفحه دیگر من حمله کرده‌اند که هر روز دارد یک پستش حذف می‌شود و مدام اخطار می‌آید از اینستاگرام. در همین چهار شب و قبل از این چهار شب که این برگه‌ها بروند، صفحه من هیچ مشکلی نداشت و مدام شروع کرده به حذف‌شدن پست‌ها و لایو من مسدود شده است. لذا من بگویم من تنها هستم و این صدا هم فقط دارد از لایو من پخش می‌شود و در ایران هم کسی دیگر از این حرف نمی‌زند به شما. الان من دیگر دست از همه چیز شُستم و گفتم حرف خودم را می‌زنم. مرگ یک بار، شیون هم یک بار. این اشتباه است. نکنید اشتباه. آقا ما این‌جا هستیم، بیایید مشورت بگیرید. راه درست را آبرومندانه حل کنید، خود ما به شما اطمینان می‌دهیم، نه این‌که بعد از 21 سال که خودتان این‌ها را به اصرار نگه داشتید در جمهوری اسلامی، پیش این‌ها خجالت‌زده شوید، پیش این‌ها شرم کنید. کسی از شما سوال نمی‌کند اگر این‌ها صهیونیست بودند 21 سال، چرا تحملشان کردید، چرا نگهشان داشتید، چرا از آن‌ها به شکل بهترین میزبان پذیرایی کردید؟ بیایید مشورت کنید، ما راهنمایی‌تان می‌کنید. به هر حال بیایید کمک کنید، حداقل این است که این صفحه را معرفی کنید، حداقل این است که همین‌ها شب‌هایی که اگر لایو بود، شِیر کنید که زنده بقیه هم ببینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها