کد خبر: 511521
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۰۸:۴۴:۲۶
| |

وزیر خارجه قطر:

در افغانستان به عنوان میانجی بی‌طرف عمل می‌کنیم

وزیر خارجه قطر گفت کشورش در تخلیه اتباغ خارجی و افغان از کابل مشارکت دارد و به عنوان یک میانجی بی‌طرف بین طالبان، آمریکا و افغان عمل می‌کند.

در افغانستان به عنوان میانجی بی‌طرف عمل می‌کنیم
کد خبر: 511521
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۰۸:۴۴:۲۶

اعتمادآنلاین| محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا این مطلب را مطرح کرد و افزود: قطر در تخلیه اتباع خارجی و افغان از کابل مشارکت دارند، آنها را به سلامت منتقل می‌کند و به کشورهایی می رد که آنها را می پذیرند.


به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تا به امروز تقریبا هفت هزار نفر از این طریق خارج شده‌اند اما این اعداد در حال افزایش است.

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه در حال حاضر به عنوان یک میانجی بی‌طرف بین طالبان و دیگر کشورها برای کمک به انجام این روند، فعالیت دارد، اضافه کرد: از قطر خواسته شده است تا به عنوان یک واسطه بین طالبان، امریکا و افغان عمل کند و ما در این روند به عنوان یک میانجی بی طرف باقی مانده‌ایم.

آل ثانی اظهار کرد: ما تماس با همه طرف‌هایی که برای پشتیبانی از شهروندان خارجی مختلف ساکن در افغانستان کمک می‌کنند، حفظ کرده‌ایم .

وی توضیح داد: در حال حاضر ما می‌کوشیم تا حرکت مردم از اماکن خود به سمت فرودگاه و انتقال آنها را تسهیل کنیم. قطر اکنون مسئولیت کامل برای ایمنی مردمی که در تلاشند تا از کشور خارج شوند را برعهده گرفته است.

این مقام قطری به رسانه محافظه‌کار آمریکایی گفت: ما همچنین در تلاشیم تا برای کشورهایی که به مردم خود در افغانستان دسترسی ندارند، تسهیلات فراهم سازیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها