نعمتی، محبوبترین و موفقترین پارالمپین بانوی آسیا

سایت کمیته آسیایی پارالمپیک در گزارشی به تمجید از زهرا نعمتی و ساره جوانمردی به عنوان زنان ورزشکار شاخص این قاره در بازیهای توکیو پرداخت.

نعمتی، محبوبترین و موفقترین پارالمپین بانوی آسیا
کد خبر: 511534
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سایت کمیته آسیایی پارالمپیک در مطلبی به تحلیل وضعیت 5 ورزشکار بانوی برتر قاره کهن پرداخت که هم اکنون در توکیو حضور دارند. در راس این فهرست زهرا نعمتی تیرانداز با کمان کشورمان قرار دارد.

به گزارش فارس، در این مطلب آمده است: "می توان عنوان داشت که محبوب ترین و موفقترین بانوی پارالمپین این قاره از ایران است. زهرا نعمتی به دنبال آن است تا سومین مدال تاریخی خود را در رشته ریکرو توکیو ثبت کند. تاکنون هیچ ورزشکاری به این موفقیت دست نیافته است."

در ادامه به افتخارات نعمتی اشاره و عنوان شده است: "او در لندن رکوردزنی را شروع کرد که توانست به مدال طلای انفرادی دست یابد. او مدال نقره و برنز پارالمپیک را نیز به دست آورده است. نعمتی که یکی از پرچمداران کشورش در توکیوست، نخستین ورزشکار ایرانی است که هم در المپیک و هم در پارالمپیک حضور داشته."

در این گزارش، به حضور ساره جوانمردی از کشورمان هم اشاره شده است: "قهرمان جهان و المپیک، آمده تا حریفانش را بار دیگر در تپانچه شکست دهد. وی با موفقیت هایی که در مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی و پاراآسیایی جاکارتا داشت و توانست رکورد جهان را نیز در جام جهانی العین بشکند، نشان داده که آماده است تا از عناوین پارالمپیکی اش دفاع کند."

راتری اوکتیلا (هند)، گو لینگ لینگ (چین) وفوتیماخون از ازبکستان، دیگر نفرات بانویی بودند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها