ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه شد

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان به عنوان سخنگوی دستگاه قضا منصوب شد.

ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه شد
کد خبر: 511716
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۱:۵۳:۱۷

اعتمادآنلاین| طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان به عنوان سخنگوی دستگاه قضا منصوب شد.

به گزارش ایلنا،‌ متن حکم رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر خداییان

معاون محترم رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

نظر به توانمندی و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت به مدت دو سال به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همفکری و همدلی همکاران در انجام امر خطیر اطلاع رسانی و برقراری تعامل مناسب میان جامعه و دستگاه قضایی و پاسخگویی به افکار عمومی، موفق و مؤید باشید.

بدیهی است کلیه مراجع قضایی و سازمان‌های تابعه موظف به همکاری با جنابعالی می‌باشند.»

مرکز رسانه قوه قضاییه همچنین اعلام کرده است:

خداییان در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در شهرستان خرم آباد لرستان متولد شد و اعضای خانواده او افرادی تحصیل کرده و دارای مدارج عالی تحصیلی هستند.

وی در دوران متوسطه از دانش آموزان برتر بوده و برخی از مقاطع تحصیلی از جمله سال دوم و سوم دبیرستان را به صورت جهشی در یک سال به اتمام رساند.

خداییان پس از اخذ دیپلم اقتصاد اجتماعی، به لحاظ تعطیلی دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی مدرک علوم اجتماعی را از مرکز تربیت معلم دریافت و با بازگشایی دانشگاه‌ها در رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد. وی پس از گذراندن دوره کارشناسی، ارشد خود را در رشته حقوق گرایش حقوق کیفری و جزم شناسی اخذ و دارای مدرک دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی می‌باشد.

وی در سال 1370 به عنوان رتبه اول، دوره‌های کارآموزی قضایی خود را به اتمام رساند و به عنوان دادیار، کار قضایی خود را شروع کرد. دکتر خداییان کلیه مراحل قضایی و مدیریتی را به صورت سلسه مراتبی طی کرده و دارای سمت‌هایی از جمله معاون دادستان، رئیس شعبه دادگاه بدوی و رئیس دادگاه تجدیدنظر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان و نهایتا رئیس کل دادگستری استان‌های لرستان و فارس، معاون حقوقی قوه قضاییه بوده است. وی هم اکنون معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.

اکنون که دوران تحول و تعالی قوه قضاییه ماه‌های ابتدایی خود را می‌گذارند، سنگر مهم سخنگویی دستگاه قضایی نیز به دکتر خداییان واگذار شده است تا در کنار مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به اطلاع رسانی در مورد مهمترین اخبار قوه قضاییه هم بپردازد.

دکتر خداییان از جمله کسانی است که افتخار خدمت در جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و در دوران خدمت خود بارها به عنوان قاضی و مدیر نمونه از طرف روسای قوه قضاییه مورد تشویق قرار گرفته است.

او به عنوان یک شخصیت دانشگاهی، علاوه بر تصدی مناصب مهم و حساس در دستگاه قضایی، بر مقوله تدریس و پژوهش نیز متمرکز شد و همچنان در جایگاه مدرس دانشگاه، به تربیت و آموزش قضات ایران اسلامی می‌پردازد.

دکتر خداییان همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی که یکی از 16 آژانس تخصصی سازمان ملل است، می‌باشد.

تدوین بیش از 32 لایحه قضایی، تهیه 30 آیین نامه مهم، الکترونیکی اسناد و افزایش تعداد مترجمان رسمی در طی 5 سال مسئولیت دکتر خداییان در معاونت حقوقی رقم خورد.

مسئولیت خداییان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز منشاء خدمات مهمی بوده است. اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همزمان با آغاز دوران تحول در دستگاه قضایی و دوره مدیریتی دکتر خداییان رویه و سیاق متفاوتی به خود گرفت؛ به طوری که در یک سال اخیر، 53 میلیون هکتار از اراضی و املاک کشور ثبت و صاحب سند کاداستری شدند که این آمار، 5 برابر 4 دهه گذشته است و همزمان با نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» با صدور 10 دستور دکتر خداییان برای پشتیبانی از تولید، تکالیفی را برای مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعریف شد تا این سازمان در این مقوله نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

ارتقاء عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دوران تحول تا جایی محسوس بوده است که در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی قوه قضاییه که همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضاییه سال جاری برگزار شد، از ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان سازمان برتر در استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و انجام اقدامات مثبت در حوزه توسعه فعالیت‌های الکترونیکی در جهت تسهیل امور مردم، قدردانی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها