استاندار خوزستان:

وضعیت خوزستان بسیار خطرناک و بحرانی است / به طور متوسط روزانه 60 نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند/ نهادهای ملی کمک کنند

استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت موج کرونا در خوزستان بسیار خطرناک و بحرانی است، گفت: علاوه بر بخش خصوصی، نهادهای عمومی در سطح ملی نیز باید به خوزستان برای مهار کرونا کمک کنند.

وضعیت خوزستان بسیار خطرناک و بحرانی است / به طور متوسط روزانه 60 نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند/ نهادهای ملی کمک کنند
کد خبر: 511798
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسمی سلیمانی‌دشتکی در نشست هماهنگی توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه کرونا در خوزستان که شامگاه چهارشنبه (3 شهریورماه) در مرکز فرماندهی و کنترل بهداری رزمی جنوب غرب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان حال و روز خوشی ندارد و وضعیت بسیار بحرانی و خطرناکی در پیش است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 60 نفر در خوزستان بر اثر کرونا فوت می‌کنند، افزود: فاصله میزان بستری‌ها با ترخیصی‌ها بسیار زیاد است و به طور متوسط روزانه حدود 70 تا 100 نفر به جمعیت بستری‌ها اضافه می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: درصد بالایی از بیماران در خوزستان در خانه‌ها قرنطینه هستند و میزان مراجعه به بیمارستان‌ها نیز به طور متوسط روزانه حدود 9 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه وضعیت موج کرونا در خوزستان بسیار خطرناک و بحرانی است، افزود: استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان تمام قد در صحنه است. در روزهای اخیر حدود 500 کپسول اکسیژن خریداری شده است و حدود 600 کپسول نیز در حال تعمیر هستند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شرکت‌های نیشکر، پتروشیمی‌ها، مناطق آزاد و دیگر شرکت‌های بزرگ خوزستان کمک‌های خوبی در بحث کرونا داشته‌اند.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در خوزستان برای درمان بیماران کرونا گفت: بیمارستان صحرایی زمانی ضرورت دارد که مکان برای اقدامات درمانی نداشته باشیم در حالی که در بخش درمان، محل‌هایی در خوزستان آماده هستند که علاوه بر پزشک و کادر، نیازمند تجهیز هستند. یک مجموعه در منطقه آزاد آبادان وجود دارد که اگر تجهیز شود، بخش زیادی از مشکلات این منطقه مرتفع خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان نیاز به کمک‌های ملی قوی‌تری دارد و این مساله را به گوش رئیس جمهور نیز رسانده‌ایم و ایشان نیز دستوراتی برای کمک به استان خوزستان صادر کرده‌اند.

وی افزود: اگر بتوانیم بیمارستان طالقانی اهواز و مرکز درمانی منطقه آزاد اروند در آبادان که مد نظر است را در خوزستان تجهیز کنیم، قطعا اگر وضعیت بدتر شود می‌توانیم با آرامش خاطر بیشتری کار را دنبال کنیم.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از سازمان نیروهای مسلح درخواست می‌کنیم که علاوه بر کادر پزشکی و درمان، برای تامین تجهیزات نیز به خوزستان کمک کند.

وی افزود: علاوه بر بخش خصوصی، نهادهای عمومی در سطح ملی نیز باید به خوزستان برای مهار کرونا کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها