سجادی، وزیر ورزش دولت سیزدهم:

عدالت محوری در ورزش جاری می‌شود/ اولین کارم تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی است

وزیر جدید ورزش و جوانان گفت: یکی از برنامه های ما عدالت محوری است و این قول را می دهم که این نگاه در ورزش جاری شود.

عدالت محوری در ورزش جاری می‌شود/ اولین کارم تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی است
کد خبر: 511803
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ۰۸:۱۰:۰۵

اعتمادآنلاین| حمید سجادی پس از اینکه به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، شبانه در فدراسیون تنیس روی میز حاضر شد و بازدیدی از اردوی تیم ملی مردان و زنان داشت و گفتگویی را نیز با رسانه‌ها انجام داد.

به گزارش ایسنا، سجادی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: هیات دولت مراحل اخذ رأی اعتماد در مجلس را طی کرد. به نمایندگان مردم در مجلس خسته نباشید می‌گویم. روزها و هفته‌های سنگینی را پشت سر گذاشتند. در سه چهار روز گذشته جلسات بررسی برنامه‌ها انجام شد. طبق دستور رییس جمهور قرار شد از پنجشنبه کار شروع شود و من هم کسب رخصت کردم. وقتی شنیدم اردوی تیم ملی تنیس روی میز در حال برگزاری است و کمتر از 10 روز دیگر، اعزام مهمی دارند نگران شدم درگیر بازدید از فدراسیون‌ها شوم و فرصت دیدار با جوان‌ها را نداشته باشم بنابراین از آقای قارداشی کسب اجازه کردم و خودم را دعوت کردم که شبانه بازدیدی داشته باشیم و صحبت‌های خوبی هم مطرح شد. بازیکنان آینده داری هم داریم و قول دادیم که رکورد کسب سهمیه را در المپیک بعدی بشکنیم.

او ادامه داد: تنیس روی میز رشته مفرحی است و جنبه همگانی زیادی دارد. در مدارس هم میز پینگ پنگ است . چند دوره است که سهمیه المپیک داریم. آقای قارداشی توضیح داد لژیونر هم در تنیس روی میز دارند. سه سال مثل برق و باد می‌گذرد و المپیک پاریس فرا می‌رسد و ورزشکاران برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند و امیدوارم برای دوره بعد سهمیه بیشتری بگیریم و تنیس روی میز شایستگی کسب سهمیه تیمی را دارد. در دولت مردمی جدید، قرار است در زمینه‌های مختلف تحول داشته باشیم. امیدوارم تحولات خوبی در ورزش قهرمانی و همگانی و برنامه‌های تکمیلی مدارس را شاهد باشیم. یکی از کارهای مهم ما در روزهای آینده بازدید از فدراسیون‌ها و آشنا شدن با اتفاقات روز ورزش است و برای کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک هم آرزوی موفقیت دارم. در یکی، دو دوره المپیک، حق بسکتبال با ویلچر ما را خوردند و امیدوارم تیم ایران حضور ارزشمندی در پارالمپیک توکیو داشته باشد.

سجادی همچنین گفت: آرزوی قلبی من این است فوتبال هم به المپیک اعزام شود و نشان دهیم که می‌توانیم در فوتبال هم سهمیه بگیریم و همچنین حضور بیشتری در رشته‌های تیمی بازی‌های المپیک داشته باشیم.


وزیر ورزش در مورد دغدغه‌اش برای بهبود حال ورزش تاکید کرد: اول آرزو می‌کنم همکارانم خستگی ناپذیر، پا به پای من بیایند. من دونده استقامت بودم و خستگی سرم نمی‌شود. امروز با افتخار در بین ورزشکاران حاضر شدم و متوجه شدم چقدر آماده جهش هستند. یکی از بهترین کارها این است طرح تحول در ورزش ایجاد کنیم و آرزو می‌کنم روزهای خوبی در ورزش ایجاد کنیم. یکی از دغدغه‌های من عدالت محوری است و قول می‌دهم نگاه عدالت محوری در ورزش جاری شود. توسعه زیر ساختارها از دیگر برنامه‌ها است و امکانات باید در خور شان ورزشکاران و مربیان باشند. اتفاق دیگری که دوست دارم رخ بدهد این است که مدل بومی تربیت ورزشکار را طراحی کنیم و باید یک مدل برای تربیت ورزشکار داشته باشیم. مدل تمرین و تربیت ورزشکار ما هنوز کار دارد.


او افزود: باید کلاه خود را قاضی کنیم و خیلی از مشکلات ورزش، حمل شده اما حل نشده است. ما باید مسائل را از الان حل کنیم تا یکی ، دو ماه مانده به اعزام‌ها چه کنم ، چه کنم نکنیم. امیدوارم برای بازی‌های آسیایی هرچه زودتر ستاد عالی بازی‌ها را با کمک همکارانم در کمیته ملی المپیک تشکیل دهیم و این ستادهر چه زودتر تشکیل شود، خیالمان راحت خواهد بود.گزارش گیری از ورزش کشور از دیگر برنامه‌هایم است و باید بدانیم چه اتفاقاتی در ورزش اتفاق افتاده است و چه جاهایی نیاز به کمک هست.

وزیر ورزش در مورد اولین کار خود بیان کرد: پنج شنبه در حرم امام خمینی (ره) حاضر می‌شویم و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی را خواهیم داشت همچنین اولین جلسه هیات دولت تشکیل می‌شود. اولین کار من این است که ستاد عالی بازی‌ها با تمام قوا شکل بگیرد. برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش باید هر چه سریع‌تر انجام شود. از ادارات کل و فدراسیون‌ها و داخل خود وزارت ورزش گزارش‌هایی خواهم گرفت که پس از بررسی و اطلاع رسانی می کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها