اختلاف قیمت نفت آمریکا با برنت افزایش یافت

اختلاف بین شاخص قیمت نفت آمریکا و نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، به بالاترین میزان در چهار ماه گذشته رسید.

اختلاف قیمت نفت آمریکا با برنت افزایش یافت
کد خبر: 511804
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا قصد دارد حجم زیادی نفت موجود در ذخایر استراتژیک خود را در مدت هفت سال بفروشد. برنامه فروش نفت از ذخایر استراتژیک در زمانی اعلام شده که پالایشگاههای آمریکا آماده تعمیرات فصلی می شوند و مصرف نفت از نظر تاریخی کاهش پیدا کرده است. این وضعیت فشار نزولی روی شاخص وست تگزاس اینترمدیت را افزایش داده است. در این بین قیمت نفت برنت تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضا، بالاتر رفته و این اختلاف قیمت را عمیق تر کرده است.

به گزارش ایسنا، ذخایر استراتژیک آمریکایی در حالی عرضه می شوند که پالایشگاههای آمریکایی در مواجهه با متاثر شدن تقاضا از شیوع کرونای دلتا، فعالیتهایشان را زودتر از موعد مقرر تعدیل کرده اند. این وضعیت برخلاف چند ماه پیش است که بازار آمریکا دچار کمبود عرضه شده بود و پالایشگاهها فعالیتشان را برای تامین تقاضای تابستانی قوی افزایش داده بودند.

اختلاف قیمت بین وست تگزاس اینترمدیت و نفت برنت ممکن است نفت آمریکا را در بازارهای خارجی جذابتر کند. وضع تدابیر قرنطینیه از سوی مناطق مختلف برای مقابله با شیوع کرونای دلتا باعث شده صادرات در چند هفته اخیر ضعیف شود. اگرچه خریداران آسیایی که بزرگترین مشتریان نفت آمریکا هستند ممکن است خریدار نفت عرضه شده از ذخایر استراتژیک باشند اما ممکن است رقابتی هم در این زمینه وجود داشته باشد. دولتهای چین و هند هم از ذخایر استراتژیک خود به پالایشگاههای داخلی نفت عرضه کرده اند که عمده آن نفت ترش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وست تگزاس اینترمدیت تا بعدازظهر روز چهارشنبه در بازار نیویورک با اختلاف سه دلار و 86 سنت پایینتر از نفت برنت معامله شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها