کد خبر: 511808
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ۰۸:۳۷:۰۱
| |

پارالمپیک توکیو:

سایت رسمی پارالمپیک؛ هنرنمایی «مرتضی مهرزاد» تماشایی است

سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو با تمجید از عملکرد والیبال نشسته ایران از «مرتضی مهرزاد» به عنوان یکی از بازیکنان مطرح این رشته یاد کرد که می‌تواند در توکیو با هنر خود نتایج را تغییر دهد.

سایت رسمی پارالمپیک؛ هنرنمایی «مرتضی مهرزاد» تماشایی است
کد خبر: 511808
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ۰۸:۳۷:۰۱

اعتمادآنلاین| سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو در گزارشی به بررسی والیبال نشسته پرداخته و آورده است که ایران همیشه یکی از قدرت‌های اول این رشته به شمار می‌رود و در این زمینه از سال 2000 رقیبی به نام بوسنی و هرزگوین دارد. ایران در 2 فینال پارالمپیک در سال‌های 2004 و 2012 نتیجه را به نماینده اروپا واگذار کرد اما در سال 2016 توانست با غلبه بر این تیم صاحب مدال طلا شود.

به گزارش ایرنا، در ادامه این گزارش از لیما والیبالیست تیم زنان برزیل، مرتضی مهرزاد ملی‌پوش ایرانی، دوران ملی‌پوش مردان بوسنی و مونیک ماتیوس ملی‌پوش زنان آمریکا به عنوان چهار مهره تاثیر گذار والیبال نشسته در این دوره از بازی‌ها یادشده است.

سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک در گزارش مربوط به مرتضی مهرزاد نوشته است؛ وی در ترکیب تیم ایران در پارالمپیک رو حضور داشت و توانست مدال طلا این بازی‌ها را کسب کند. وی در ان دوره از بازی‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و می‌تواند با تکرار آن در توکیو ایران را در مسیر کسب مدال طلا این رقابت‌ها قرار دهد.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2020 توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین 100سهمیه کسب شده با 62 ورزشکار ( 7 زن و 55 مرد) در 10 رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی ها با کسب 24 نشان ( هشت طلا، 9نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها