پارالمپیک 2020| پایان کار 3 کماندار ایران در تعیین رنکینگ/ مصاف زهرا نعمتی سوم شد

سه نفر از کمانداران ایران مرحله تعیین رنکینگ مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را پشت سر گذاشتند.

پارالمپیک 2020| پایان کار 3 کماندار ایران در تعیین رنکینگ/ مصاف زهرا نعمتی سوم شد
کد خبر: 511918
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۰۷:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از ساعت 9 صبح امروز (جمعه - به وقت توکیو) در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما پیگیری شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان کشورمان در رقابت‌های صبح امروز زهرا نعمتی، محمدرضا زندی و فرزانه عسگری بودند که به ترتیب در مواد ریکرو انفرادی، انفرادی w1 و کامپوند انفرادی به رقابت با حریفان خود پرداختند.

در این رقابت زهرا نعمتی با 630 امتیاز در ماده ریکرو انفرادی سوم شد، فرزانه نعمتی با 677 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت و محمدرضا زندی با 643 امتیاز و عنوان ششمی به کار خود در مرحله تعیین رنکینگ پایان داد.

مسابقات امروز برای تعیین رنکینگ برگزار شد و کمانداران در روزهای آینده در مرحله حذفی مسابقات به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

زندی با قرار گرفتن در رده ششم باید در مرحله حذفی به مصاف اندرسون از آفریقا جنوبی برود و فرزانه عسکری به مصاف سانتی الورورا از ایتالیا می رود.

زهرا نعمتی نیز در بخش ریکرو به مصاف اِما رُز از آمریکا می رود.

نعمتی در خصوص رقابت های صبح امروز گفت: ابتدا باید بگویم رقابت ها در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و شرجی در حال برگزاری است و نمی توانم بگویم که شرایط برای همه یکسان است چون نمایندگان دیگر کشورها پوشش بانوان ایرانی را ندارند.

وی افزود: در این دوره از بازی ها تمامی حریفان با حداکثر توان خود حضور پیدا کرده اند و رقابت های دشواری پیش روی ما قرار دارد. با این حال ما اینجا هستیم برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشیم.

نعمتی در ادامه گفت: در این دوره از بازی ها، هم رقیب ایتالیایی من که با وی در لندن رقابت کردم و هم رقیب چینی (وو چونیان) که با او در ریو مسابقه دادم، در توکیو حضور پیدا کرده اند. با این حال احساس می کنم رقابت اصلی من با رقیب چینی باشد.

کماندار چینی رکورد پارالمپیک را شکست/ رقیبی سخت برای نعمتی

مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از صبح امروز در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما دنبال شد که در یکی از مسابقات برگزار شده، 24 کماندار در ماده ریکرو انفرادی به رقابت با هم پرداختند.

در این رقابت وو چونیان از چین با امتیاز 642 ضمن دستیابی به رتبه اول رنکینگ، رکورد پارالمپیک را هم ارتقاء بخشید.

پس از او الیزابتا مینو از ایتالیا با 633 امتیاز دوم شد و زهرا نعمتی از کشورمان با 630 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

با این اوصاف نعمتی در راه دستیابی به مدال طلا و در مراحل بعدی کار دشواری در مصاف با کماندار چینی خواهد داشت.

او در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو پایین‌تر از زهرا نعمتی به مدال نقره ریکرو انفرادی رسیده و در ریکرو تیمی به مدال طلا دست یافته بود.

کهتری: به عملکرد کمانداران خوشبینم/ نعمتی آماده است

کهتری سرمربی تیم ملی پارا تیر و کمان در خصوص عملکرد نمایندگان گفت: بازی ها همچون همیشه در بالاترین سطح برگزار می شود و طی روزهای آتی رقابت سنگینی را بین کمانداران شاهد خواهیم بود. اما من نسبت به عملکرد کمانداران کشورمان خوشبین هستم.

سرمربی تیم ملی افزود: با توجه به اینکه بازی ها به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد، بر نحوه عملکرد کمانداران ما تاثیر گذاشت با این حال چنین شرایطی شامل حال تمام ورزشکاران می شود.

کهتری در ادامه گفت: ما نسبت به بازی های پارالمپیک ریو پوست انداخته ایم و از این تیم شش نفره، فقط دو نفر که خانم نعمتی و آقای رحیمی هستند تجربه حضور در دوره های قبل را دارند. با این حال نگاه امیدوارانه ای به عملکرد کمانداران دارم.

کهتری در پایان گفت: در حال حاضر بزرگان تیر و کمان جهان که عمدتا آسیایی هم هستند در این بازی ها حضور دارند. نمایندگانی از چین و کره ولی کمانداران ما نهایت تلاش خود را می کنند که سربلند از میدان خارج شوند.

شعبانی‌بهار: حداقل دو تا سه مدال کسب خواهیم کرد

غلامرضا شبعانی بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پایان رقابت صبح امروز کمانداران کشورمان در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو ضمن ابراز رضایت از عملکرد آنها اظهار داشت: امروز اولین روز مسابقات‌مان بود که سه نفر از بچه‌های ما رقابت خود را انجام دادند. خوشبختانه نتایج بچه‌ها تا به اینجای مسابقات خوب بوده است و امیدوارم در روزهای بعدی عملکردی بهتر هم داشته باشند.


وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از عملکرد کمانداران ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک چیست؟ خاطر نشان کرد: پیش‌بینی که دستیابی به مدال است. به اعتقاد من حداقل دو تا سه مدال کسب خواهیم کرد که این می‌تواند بیشتر هم باشد، البته رنگ مدال‌ها را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پایان از میزبانی ژاپنی‌ها در بازی‌های پارالمپیک 2020 ابراز رضایت کرد و گفت: میزبانی تا به اینجا خوب و رضایتبخش بوده، اما شرایط کرونایی است و باید بپذیریم که محدودیت‌هایی وجود دارد. البته بچه‌های ما مشکلی از بابت اسکان، تغذیه و دیگر موارد ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها