حسین امیرعبداللهیان وارد بغداد شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق وارد بغداد شد.

حسین امیرعبداللهیان وارد بغداد شد
کد خبر: 512054
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۵:۱۴

اعتمادآنلاین| حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی‌اش و به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای «حمایت از عراق»، در رأس هیأتی دقایقی پیش وارد فرودگاه بغداد شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه) پیش از سفر به بغداد اظهار داشت: ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه‌ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد، استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به عمل می‌آمد. البته در خصوص امنیت و‌ توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه‌ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت.

گفتنی است، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه پنجم شهریور ماه از اعزام هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست حمایت از عراق خبر داده بود.

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق نیز روز جمعه پنجم شهریور ماه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن تبریک تعیین وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تجدید دعوت برای حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس حمایت از عراق، اهمیت حضور هیأت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بغداد به عنوان فرصتی برای گفت‌وگوها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وی ضمن تجلیل از سیاست حسن همسایگی ایران، خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه شد.

گفتنی است این کنفرانس امروز ششم شهریور ماه به مدت دو روز برگزار می‌شود و از ایران، عربستان سعودی، امارات، قطر، اردن، کویت، ترکیه و مصر برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

برهم صالح رئیس جمهور عراق در اظهاراتی با تاکید بر اینکه اجلاس بغداد به کاهش تنش‌ها و بحران‌ها در منطقه کمک می‌کند، گفت که عراق کشوری محوری در منطقه است.

نمایندگانی از فرانسه، آمریکا، روسیه و ژاپن نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت. سوریه به این نشست دعوت نشده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت قرار است در این نشست شرکت کنند.

همچنین عنوان شده که سفیر مسکو در بغداد به نمایندگی از این کشور در اجلاس مذکور شرکت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها