کد خبر: 512055
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۹:۴۰
| |

امارات واحد دوم نیروگاه هسته‌ای خود را راه اندازی کرد

امارات عربی متحده از راه اندازی واحد دوم نیروگاه هسته ای "براکه" خبر داد.

امارات واحد دوم نیروگاه هسته‌ای خود را راه اندازی کرد
کد خبر: 512055
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۹:۴۰

اعتمادآنلاین| شیخ " حمدان بن زاید" نماینده حاکم امارات در منطقه غربی در توئیتر خود نوشت: راه اندازی دومین واحد نیروگاه تاسیسات انرژی هسته ای براکه دستاورد جدیدی به بخش انرژی افزود.

به گزارش ایرنا نیروگاه انرژی هسته ای براکه در ابوظبی اولین ایستگاه انرژی هسته ای در جهان عرب به شمار می رود و بخشی از تلاش های این کشور تولید کننده نفت به منظور تنوع بخشیدن به منابع انرژی محسوب می شود.

اولین واحد این نیروگاه فرآیند تجاری خود را در آوریل گذشته آغاز کرد و مجوز راه اندازی دومین واحد در ماه مارس سال جاری میلادی صادر شد.

این نیروگاه در صورت کامل شدن که توسط شرکت انرژی برق کره جنوبی در دست ساخت است ، چهار راکتور با ظرفیت کلی 5 هزار و 600 مگاوات را در برخواهد گرفت که تقریبا معادل 25 درصد پیک تقاضای برق در امارات را تامین خواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی روز سه شنبه سوم فروردین 1400 از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی «براکه» این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای آغاز به کار نهایی آن خبر داد.

این سازمان در صفحه توییتر خود اعلام کرد که بارگیری سوخت هسته ای را در راکتور نیروگاه «براکه» با اهداف صلح آمیز به پایان رسانده است و مرحله آزمایشی بهره برداری از این نیروگاه را آغاز می کند.

سازمان آب و انرژی هسته ای کره جنوبی تفاهم نامه ای را در زمینه تحقیق و توسعه با سازمان انرژی هسته ای امارات امضا کرده بود.

این تفاهم نامه به منظور توسعه و تبادل فن آوری هسته ای میان کره و امارات صورت گرفت. طبق این توافق نامه دو طرف طی سه سال آینده در زمینه تحقیق و توسعه تجهیزات نیروگاه هسته ای، مواد شیمیایی و سایر موارد همکاری خواهند کرد.

رآکتور براکه در نزدیکی ابوظبی قرار دارد و ظرفیت تولید یکهزار و 400 مگاوات برق را داراست.

عملیات ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای براکه از سال 2012 در کنسرسیومی به مدیریت شرکت «کپکو» کره جنوبی آغاز شده بود.

امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آن‌ها مجموعا 40 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

برخی کشورهای منطقه و حتی شماری از انجمن‌های تخصصی نسبت به وضعیت ایمنی و امنیت این نیروگاه سوال‌های جدی دارند و حتی کشوری همچون قطر این نگرانی‌ها را به آژانس انرژی اتمی منعکس کرده است.

کارشناسان با بیان اینکه امارات باید در خصوص وضعیت امنیت و ایمنی این نیروگاه به کشورهای منطقه پاسخگو باشد، گفت: کشورهایی که می‌خواهند از انرژی پیشرفته هسته‌ای بهره‌برداری کنند باید بتوانند استانداردهای پیشرفته ایمنی و امنیت آن را نیز رعایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها