کد خبر: 512089
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۳:۲۶:۳۵
| |

انگلیس امروز به عملیات خروج نظامیان خود از کابل پایان می‌دهد

به دنبال پایان عملیات فرانسه در کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس هم اعلام کرد که عملیات خروج نظامیان و اتباع این کشور از فرودگاه کابل امروز شنبه پایان خواهد یافت.

انگلیس امروز به عملیات خروج نظامیان خود از کابل پایان می‌دهد
کد خبر: 512089
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۳:۲۶:۳۵

اعتمادآنلاین| رئیس نیروهای مسلح انگلیس امروز شنبه اعلام کرد که لندن امروز به عملیات خروج نظامیان و اتباع خود از افغانستان پایان خواهد داد.

به گزارش فارس، براساس گزارش آی نیوز، ژنرال «سر نیک کارتر» با بیان اینکه تهدیدهای تروریستی در کابل رو به افزایش است افزود: مرحله نهایی پروازهای خروجی عملیات ارتش انگلیس از کابل، موسوم به «عملیات گودال»، امروز شنبه به پایان خواهد رسید.

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس همچنین در زمینه افزایش ریسک تهدیدهای امنیتی و تروریستی همزمان با نزدیک شدن به پایان عملیات خروج ارتش انگلیس هشدار داد.

ژنرال کارتر هشدار داد، هنوز چیزهای اشتباه زیادی ممکن است رخ داد از جمله بی نظمی عمومی و ازدحام مردم در فرودگاه و یا حملات تروریستی.

همزمان با ادامه عملیات خروج نظامیان آمریکایی و کشورهای عضو ناتو از افغانستان، روز پنج شنبه وقوع یک حمله تروریستی از سوی عناصر داعش منجر به کشته شدن بیش از 170 نفر و مجروح شدن صدها نفر دیگر شده است.

وزیر ارتش فرانسه نیز بامداد شنبه خبر داد که این کشور عملیات خروج از فرودگاه کابل را به دلیل عدم وجود امنیت پایان بخشیده است.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشت، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفته است: «با مقامات طالبان برای صدور مجوز خروج کسانی که خواستار خارج شدن از افغانستان پس از ضرب‌الاجل 31 آگوست (9 شهریور) هستند، صحبت خواهیم کرد».

طبق اولتیماتوم گروه طالبان، نظامیان خارجی باید تا پایان روز 31 اوت 2021 از افغانستان خارج شوند.

با این حال، برآوردهای وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که پایان عملیات خروج تا این مهلت امکانپذپذیر نیست. علیرغم مخالفت طالبان، مقامات غربی می‌گویند که برای تمدید این مهلت در حال رایزنی با مقامات ارشد طالبان در کابل هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها