حماس: عباس همان شرطهای اسرائیل را برای ما هم می‌گذارد

سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پایان دادن به شکاف‌ها و اختلافات و تکمیل پروسه وحدت ملی، همان شرطهای اسرائیلی را برای این جنبش می‌گذارد.

حماس: عباس همان شرطهای اسرائیل را برای ما هم می‌گذارد
کد خبر: 512110
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۴:۲۴:۵۸

اعتمادآنلاین| بنا بر سند به دست آمده از «منیب المصری» بازرگان فلسطینی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیش از آغاز هرگونه گفت‌وگو برای پایان دادن به شکاف و نیز تکمیل وحدت ملی، برای حماس شرط گذاشته است.

به نوشته پایگاه خبری «عربی 21»، پیش شرط عباس برای آغاز گفت‌وگو برای رفع شکاف موجود و تکمیل پروسه تحقق وحدت ملی، این ست که جنبش مقاومت اسلامی حماس، کلیه قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد.

این سند حاکی از آن است که، منیب المصری در نامه‌ای خطاب به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وی را در جریان دیدارش با رهبران حماس و پاسخ آن‌ها به ابتکار عمل ارائه شده از سوی هیأت «حسن نیت» قرار می‌دهد . محمود عباس نیز در ذیل این نامه، پیش‌شرط خود را اعلام می‌کند.

سند

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین تاکید می‌کند که این به رسمیت شناختن باید با امضای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صورت گیرد، در غیر این صورت گفت‌وگویی در کار نخواهد بود.

در این سند، المصری دیدار چهار ساعته با رهبران حماس (اسماعیل هنیه، صالح العاروری، حسام بدران و صلاح البردویل) را مثبت ارزیابی و اعلام کرد که جنبش حماس وعده داده ظرف یک هفته، پاسخ خود به طرح ابتکاری پیشنهادی هیأت حسن نیت را ارائه کند.

وی همچنین تاکید کرد که حماس به دنبال پایان یافتن شکاف و بازگشت وحدت ملی است.

«فوزی برهوم» سخنگوی رسمی جنبش حماس در واکنش به این موضع‌گیری عباس، گفت: «گروه‌های فلسطینی در همه ایستگاههای گفت‌وگوها، به ویژه در قاهره، بر سر یک برنامه جامع ملی مربوط به انتخابات، اصلاح و فعال‌سازی سازمان آزادیبخش و تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند».

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با عربی‌21 توضیح داد: توافق مکه به وضوح، برنامه دولت وحدت را تبیین کرد و این همان چیزی است که حماس در دیدار خود با منیب المصری، آن را تأیید کرد.

وی درباره شروط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: شروط عباس در این نامه، همان شروط اشغالگران اسرائیلی است.واضح است که عباس این شروط اسرائیلی را پذیرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها