محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا:

آن امامی که من شناخته ام، زیارتنامه نمی خواهد

فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: روز 5شنبه در حرم امام خمینی به هنگام حضور هیات دولت زیارتنامه ای خوانده شد که نام دو یادگار امام مرحوم شهید حاج آقا مصطفی و مرحوم سیداحمدآقا نیز در آن گنجانده شده بود.

آن امامی که من شناخته ام، زیارتنامه نمی خواهد
کد خبر: 512113
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۴:۳۴:۳۹

اعتمادآنلاین| محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت: به عنوان فردی که مرید و عاشق خمینی بزرگ است نه تنها از این اقدام متعجب که بشدت متاسف شدم. لابد بعد از صدوبیست سال که دختران امام و آقایان سیدحسن آقا و علی آقا و آقایاسر و ... به ایشان بپیوندند اسامی شان به این زیارتنامه افزوده می شود و سپس هم نسل اندر نسل.

اشتباه نشود. نقش شهید حاج آقا مصطفی و مرحوم احمد آقا در تاریخ انقلاب مهم و درخشان است اما آوردن نام آن بزرگان در زیارتنامه کاری بدعت آمیز و در راستای تخفیف آنان است.

قطعا مقام و موقعیت حضرت امام از بسیاری امامزاده هایی که در گوشه و کنار کشور بقعه دارند والاتر است اما تنظیم و تألیف زیارتنامه هیچ چیزی بر ارج او نمی افزاید.

بزرگان فراوانی در تاریخ تشیع وجود دارند که برایشان زیارتنامه تنظیم نشده و هیچ‌یک از آنها بدین خاطر مقام شأن تنزل نیافته. شیخ مفید و شیخ طوسی و کلینیی و ابن بابویه و... زیارتنامه ندارند اما کدام عالم و پژوهشگر دینی است که در هر روز زندگی علمی اش بر این بزرگان درود نفرستاده باشد؟

آن امامی که من شناخته ام، زیارتنامه نمی خواهد. بگذارید هر کس که در برابر مرقد او قرار می گیرد، با زبان دلش هرچه می خواهد بگوید. در آن صورت میلیونها زیارتنامه بر قلب عاشقانش نوشته خواهد شد.

امیدوارم آقای سیدحسن خمینی (که می دانم که می داند او را عزیز می دارم و نقدم به او با نقد خیلی ها که بعضا حتی راه امام را قبول ندارند تفاوت فراوان دارد) اجازه ندهد این بدعت ادامه یابد. حتی همان زیارتنامه اولیه هم نیازی نیست . اگر آن را کنار بگذارید راه انحرافات بعدی را هم خواهید بست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها