پارالمپیک 2020| رستمی نخستین مدال طلای پارالمپیک ایران را گرفت

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران با مهار وزنه 234 کیلوگرمی موفق شد نخستین مدال طلا کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک را به نام خود ضرب کند.

پارالمپیک 2020| رستمی نخستین مدال طلای پارالمپیک ایران را گرفت
کد خبر: 512115
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های دسته منهای 80 کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر امروز (شنبه) در سالن وزنه‌برداری فروم توکیو برگزار شد و روح‌الله رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان خود رفت. رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مسوولان مسابقات رکورد جهانی دسته منهای89 کیلوگرم در اختیار روح‌الله رستمی است. وی سال 2021 توانست در مسابقات بین‌المللی توانست وزنه 241 کیلوگرمی را مهار کند.

رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیار یک ایرانی دیگر است. مجید فرزین با مهار وزنه 240 کیلوگرمی در پارالمپیک 2016 ریو ضمن کسب مدال طلا این رکورد را به نام خود ثبت کرد.

رستمی در این رقابت ابتدا موفق به مهار وزنه 225 کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه 228 کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه نیز مشکلی نداشت.

رستمی که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه 241 کیلوگرمی رکورد جهانی این دسته را به نام خود کند برای حرکت سوم پشت وزنه 234 کیلوگرمی قرار گرفت و برای مهار آن مشکلی نداشت.

با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی ضرب شد.

با توجه به قهرمانی رستمی وی درخواست رکوردشکنی داد اما در مهار وزنه 242 کیلوگرمی ناموفق بود.


«جیائو فی» از چین با مهار وزنه 215کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با مهار 212 کیلوگرم نیز صاحب گردن آویز برنز دسته منهای 80 کیلوگرم شد.

«مرتضی رحمانی»، موحد سفیر ایران در توکیو در زمان وزنه زدن رستمی در سالن حضور داشت و به تشویق وی پرداخت.

رستمی: مدالم را به مردم و رهبری تقدیم می‌کنم

روح‌الله رستمی بعد از کسب مدال طلای وزنه‌برداری دسته منهای 80 کیلوگرم پارالمپیک توکیو اظهار کرد: خوشحالم از این که نخستین مدال طلای کاروان ایران به نام من ضرب شد. برای کسب این مدال در چند سال گذشته زحمات زیادی کشیدم و حتی در شرایط سخت کرونایی تمرینات را رها نکردم. بالاخره جواب این زحمات را گرفتم. بابت این اتفاق خدا را شاکر هستم.

او با بیان این که کمیته ملی پارالمپیک و کارشناسان برای من شانس مدال طلا قائل شده بودند، گفت: همه توقع طلا داشتند و خوشحالم که جواب اعتماد آنان را دادم.

رستمی که در شکست رکورد این دسته در پارالمپیک ناموفق بود در این زمینه گفت: بعد از حرکت سوم در حالی که مدال طلای من قطعی بود تصمیم گرفتم به رکورد پارالمپیک حمله کنم اما فاصله بین حرکت آخر و رکوردم کم بود و نفس‌گیری به‌درستی انجام نشد. یکی دیگر از دلایل موفق نبودنم در ثبت رکورد آسیب‌دیدگی کتفم بود.

این دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو درباره برنامه خود برای آینده گفت: فعلاً به استراحت می‌پردازم و به آینده فکر نکردم.

قهرمان جهان در دسته منهای 80 کیلوگرم در پایان گفت: مدالم را به مردم ایران و مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنم. هم‌چنین این مدال را باید به شهید مدافع حرم «حسن عبدالله زاده» و خانواده‌ام تقدیم می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها