مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو:

در صورت تأمین نشدن سوخت برای نیروگاه‌ها در اواخر پاییز و زمستان امسال، در تولید برق دشواری زیادی خواهیم داشت/تامین سوخت نیروگاه‌ها باید از هم اکنون مد نظر قرار گیرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با توجه به تجربه زمستان سال گذشته، در صورت تأمین نشدن سوخت برای نیروگاه‌ها در اواخر پاییز و زمستان امسال، در تولید برق دشواری زیادی خواهیم داشت و باید از هم‌اکنون به فکر تمهیدهای لازم برای زمستان 1400 باشیم.

در صورت تأمین نشدن سوخت برای نیروگاه‌ها در اواخر پاییز و زمستان امسال، در تولید برق دشواری زیادی خواهیم داشت/تامین سوخت نیروگاه‌ها باید از هم اکنون مد نظر قرار گیرد
کد خبر: 512184
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۱:۴۸:۲۱

اعتمادآنلاین| «میثم جعفرزاده» افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه در نیروگاه‌ها شاهد کاهش ذخیره سوخت مایع نسبت به سال گذشته هستیم، وضعیت مخازن سوخت مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وی ادامه داد: مصرف بالای سوخت گاز توسط مشترکان عمومی در زمستان باعث می‌شود که گاز کمتری به نیروگاه‌ها داده شود و ذخیره مخازن سوخت بخصوص در کریدور شمال کشور به علت محدودیت انتقال برق از جنوب به شمال بسیار حائز اهمیت است.

جعفرزاده خاطرنشان ساخت: امسال به خاطر کارکرد فشرده نیروگاه‌ها از نیمه فروردین تا به امروز قطعاً با واحدهای زیادی برای تعمیرات روبرو خواهیم شد و این موضوع در کارکرد وضعیت تولید برق تأثیر جدی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در تابستان امسال از نیروگاه‌های برق‌آبی جهت کنترل بار شبکه استفاده شده و همچنین پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر عدم بارش جدی در حوضه‌های آبریز قطعاً برای استفاده از نیروگاه آبی با عدم اطمینان روبرو خواهیم بود.

جعفرزاده گفت: با رویکرد جدید وزارت نفت که یکی از اولویت‌های کوتاه مدت را تأمین سوخت نیروگاه‌ها قرار داده است با یک برنامه فشرده و دقیق در برنامه‌ریزی تعمیرات نیروگاه‌ها می‌توان پایداری شبکه برق را تضمین کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها