کد خبر: 512192
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۸:۳۱
| |

تاریخ‌سازی ژاپن با صعود به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی

تیم ملی ژاپن، نماینده آسیا در به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه صعود کرد و تبدیل به اولین تیم آسیایی تاریخ شد که موفق به انجام چنین کاری شده است.

تاریخ‌سازی ژاپن با صعود به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی
کد خبر: 512192
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۸:۳۱

اعتمادآنلاین| جام‌جهانی فوتبال ساحلی 2021 در کشور روسیه در حال برگزاری است که تیم ملی ژاپن، نماینده آسیا در این مسابقات دست به کار بزرگی زد و به فینال این مسابقات صعود کرد و تبدیل به اولین تیم آسیایی تاریخ شد که توانسته به فینال این مسابقات صعود کرده است.

به گزارش ایسنا، ژاپن در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف سنگال رفت و با برتری 5 بر 2 مقابل نماینده آفریقا، به فینال جام جهانی فوتبال صعود راه یافت و در این مرحله به مصاف روسیه، میزبان و از قدرت‌های بلامنازع جهان می‌رود.

تیم ملی ژاپن در مراحل قبلی این مسابقات و در مرحله گروهی بعد از روسیه در گروهش دوم شده بود که بازی این دو تیم را روسیه با پیروزی پشت سر گذاشته بود و حالا فینال مسابقات، تکرار بازی مرحله گروهی به شمار می‌رود.

در تاریخ مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هیچ تیمی از قاره آسیا موفق به حضور در فینال و قهرمانی در یکی از سه رشته زیر نظر فیفا نشده بود که فعلا ژاپن در یک قدمی تاریخ‌سازی است.

فینال این مسابقات امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود و ژاپن این فرصت را دارد تا با جبران بازی مرحله گروهی و شکست روسیه، به قهرمانی جام جهانی دست یابد.

این مسابقات در حالی به پایان راه خود می‌رسد که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این مسابقات غایب است. ایران در سال 2017 مدال برنز مسابقات را کسب کرده و در جایگاه سوم قرار گرفته بود ولی در سال 2019 مجوز مسابقات را کسب نکرد و در سال 2021 نیز با توجه به برگزار نشدن مسابقات انتخابی در قاره آسیا به علت شیوع کرونا، AFC بر اساس سوابق کشورها، نمایندگان آسیا را انتخاب کرد که ایران جایی در بین این کشورها نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها