پارالمپیک 2020| پارا وزنه‌برداری باز هم مدال گرفت/ صلحی پور نقره ای شد

سومین مدال ایران در مسابقات پارا وزنه برداری در دسته97- کیلوگرم به دست آمد.

پارالمپیک 2020| پارا وزنه‌برداری باز هم مدال گرفت/ صلحی پور نقره ای شد
کد خبر: 512237
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۵:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در مسابقات دسته 97- کیلوگرم وزنه برداری پارالمپیک 2020 توکیو، سید حامد صلحی پور از ایران توانست به مدال نقره دست پیدا کند.


به گزارش ایسنا، مسابقات پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک در حالی در دسته 97- کیلوگرم برگزار شد که نمایندگان 8 کشور در این دسته به روی تخته آمدند که سید حامد صلحی پور هم نماینده ایران در این وزن بود. صلحی پور برای حرکت اول خود وزنه 221 کیلوگرم را انتخاب کرد که در لیفت آن ناکام بود. صلحی پور که برای حرکت دوم خود یک کیلوگرم هم وزنه خود را افزایش داده بود اما باز هم در ثبت آن ناکام بود تا 222 کیلوگرم را هم نتواند به نام خودش ثبت کند. کار برای صلحی پور سخت شده بود اما توانست در حرکت آخر خود وزنه 222 کیلوگرم را ثبت کند و به مدال نقره پارالمپیک توکیو برسد.

مدال طلای این وزن هم به وزنه بردار چینی رسید. ین پان پان از چین در حرکت اول خود 223 کیلوگرم به راحتی ثبت کرد تا برای حرکت دوم خودش 227 کیلوگرم را انتخاب کند. وزنه ای که با دو چراغ سفید تایید شد تا به مدال طلای این وزن برسد. او در حرکت سوم با 243.5 کیلوگرم به رکورد جهان و پارالمپیک حمله کرد که ناکام بود.

وزنه بردار کلمبیا فابیو تورس وزنه 221 کیلوگرم را به راحتی لیفت کرد. به همین دلیل هم برای حرکت دوم وزنه 226 کیلوگرم را انتخاب کرد اما در لیفت آن دچار مشکل شد. در حرکت سوم هم همین وزنه را انتخاب کرد اما باز هم ناکام بود تا در نهایت با همان 221 کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کند.

پیش از این برای پارا وزنه برداری روح الله رستمی مدال طلا و امیر جعفری مدال نقره کسب کرده بودند.

سید حامد صلحی‌پور دارنده مدال نقره دسته 97- کیلوگرم درباره مسابقات این دسته، گفت: پیش بینی این بود که در این بازی‌ها به مدال طلا برسم اما به خاطر یکسری از اتفاقات غیر قابل پیش بینی طلا از دستم خارج شد.

او با اشاره به سطح این مسابقات ادامه داد: حریفان خوبی داشتم اما چیزی هم از آن‌ها کم نداشتم. وزنه‌بردار چینی مثل خودم جوان است و بسیار خوب کار کرد اما اعتقاد دارم که می‌توانستم به او برسم. رکورد غیر قابل پیش بینی نزد. همان وزنه‌ای که فکر می‌کردیم را ثبت کرد.


صلحی پور همچنین درباره گریه‌اش بعد از قطعی شدن مدال نقره هم گفت: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان خیلی برای من زحمت کشیده بودن در حالی خیلی‌ها در جریان نیستند. خودم هم زحمت زیادی را متحمل شدم اما وقتی دو حرکت اول خطا شد، شانس طلا را از دست داده بودم و از این بابت ناراحت بودم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها