کد خبر: 512352
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۹:۳۹
| |

پارالمپیک 2020| جای خالی سیامند در توکیو/ پورمیرزایی نقره گرفت

ملی پوش پاراوزنه برداری در رقابت های دسته به اضافه 107 کیلوگرم بازی های پارالمپیک به مدال نقره رسید.

پارالمپیک 2020| جای خالی سیامند در توکیو/ پورمیرزایی نقره گرفت
کد خبر: 512352
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۹:۳۹

اعتمادآنلاین| رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک توکیو با برگزاری مسابقات دسته به اضافه 107 کیلوگرم مردان به پایان رسید. در این دسته ورزشکارانی از ایران، عراق، مصر، کلمبیا، چین، کره جنوبی، آذربایجان، یونان و اردن حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مسابقه چند کلیپ از سیامند رحمان رکوردار جهان و پارالمپیک این دسته پخش شد. رحمان اسفندماه سال 1398 به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

منصور پورمیرزایی ورزشکار نماینده ایران در دسته فوق سنگین بود. پورمیرزایی 40 ساله و از استان کرمان در ترکیب تیم ملی پاراوزنه ایران راه یافته است. وی سه مدال نقره قهرمانی جهان و یک نقره بازی های آسیایی را در کارنامه دارد. پورمیرزایی از ورزشکاران باتجربه تیم ملی پاراوزنه برداری ایران به شمار می رود.

ابتدا برای حرکت نخست پورمیرزایی وزنه 235 کیلوگرمی را درخواست دادند که دارنده مدال نقره قهرمانی جهان برای مهار آن مشکلی نداشت. وی در ادامه رقابت وزنه 241 کیلوگرمی را مهار کرد تا خود را به عنوان مدعی جدی مدال طلای این دسته معرفی کند.

پورمیرزایی در حرکت سوم نتوانست وزنه 246 کیلوگرم را مهار کند تا مدال طلای این دسته بعد از سال های نصیب کاروان ورزشی ایران نشود.

جمیل الشبلی ورزشکار اردنی رقیب پورمیرزایی برای کسب مدال طلا بود که در حرکت نخست وزنه 236 کیلوگرمی را مهار کرد.

او در حرکت دوم نیز وزنه 241 کیلوگرمی را مهار کرد تا رقابت او با ملی پوش ایرانی برای کسب مدال طلا به حرکت پایانی بکشد. وی نیز در حرکت پایانی موفق به مهار وزنه 246 کیلوگرمی نشد اما به خاطر اختلاف وزن در جایگاه نخست ایستاد.

فارس از عراق با مهار وزنه 228 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها