کد خبر: 512365
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لوئیس همیلتون: گرندپری بلژیک یک نمایش مسخره بود

دوازدهمین مرحله از فصل 2021 مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان قرار بود از ساعت 17:30 روز یکشنبه در هوای بارانی پیست «اسپا»ی کشور بلژیک برگزار شود، اما باران شدید جلوی آن را گرفت.

لوئیس همیلتون: گرندپری بلژیک یک نمایش مسخره بود
کد خبر: 512365
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دوازدهمین مرحله از فصل 2021 مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان قرار بود از ساعت 17:30 روز یکشنبه در هوای بارانی پیست «اسپا»ی کشور بلژیک برگزار شود، اما باران شدید جلوی آن را گرفت.

در دور تعیین خط گرندپری بلژیک، مکس فرشتپن از ردبول، جرج راسل از ویلیامز و لوئیس همیلتون از مرسدس و مدافع عنوان قهرمانی، اول تا سوم شده بودند، اما مسابقه به دلیل بارش شدید باران و دید کم راننده‌ها برگزار نشد تا طبق تصمیم FIA، نفرات برتر دور تعیین خط به عنوان نفرات اول تا دهم این مسابقه معرفی شوند؛ اتفاقی جالب که باعث شد جرج راسل جوان روی سکوی قهرمانی فرمول یک برود.

با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فرمول یک، ماکس فرشتپن، جرج راسل، لوئیس همیلتون، دنیل ریکیاردو، سباستین فتل، پیر گسلی، سباستین اوکان، چارلز لکلرک، نیکلاس لطیفی و کارلوس ساینس اول تا دهم شدند. به رانندگان در این رقابت نصف حالت عادی امتیاز داده شد.

فرمول یک

این مسابقه یک اتفاق ویژه دیگر هم داشت و آن نرسیدن آلونسوی اسپانیایی به رکورد 320 مسابقه در فرمول یک بود. فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم آلپاین در این مسابقه می‌توانست سیصد و بیست و سومین رقابت دوران حرفه‌ای خود را تجربه کند، اما بارش باران مانع از رسیدن او به این رکورد شد. در دنیای مسابقات فرمول یک کیمی رایکونن راننده فنلاندی از تیم آلفا رومئو تنها راننده‌ای است که از آلونسو سابقه بیشتری دارد.

اما حاشیه اصلی این مسابقه بعد از تقسیم امتیاز رانندگان پیش آمد، جایی که قهرمان هفت دوره این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگاران از نحوه برگزاری این مسابقه انتقاد کرد و گفت: «این یک نمایش مسخره بود. بی‌شک فرمول یک مقصر اصلی این وضعیت است. رانندگان صرفاً برای اعلام و کسب نتیجه رسمی 2 دور پشت ماشین ایمنی فرستاده شدند.»

1

انتقادهای همیلتون البته به شبکه‌های اجتماعی هم کشیده شد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «باید مسابقه را لغو می‌کردیم. نباید رانندگان را در معرض خطر قرار می‌دادیم و پول هواداران را که قلب ورزش ما هستند نیز برمی‌گرداندیم. امروز روزی نبود که ما بتوانیم مسابقه بدهیم.»

اعتراض همیلتون به شیوه برگزاری این مسابقه به این دلیل بود که رانندگان در این گرندپری 2 دور پشت سر ماشین ایمنی در پیست حرکت کردند و با دستور مدیران برگزارکننده همان 2 دور کافی بود تا مسابقه به پایان برسد و امتیازها بین رانندها تقسیم شود. طبق قوانین فرمول یک، برای تقسیم امتیازها باید دست‌کم 2 دور مسابقه تکمیل شود.

همیلتون در گفت‌وگو با sky درباره شرایط پیش‌آمده در گرندپری بلژیک گفت: «برای شروع رقابت حداقل 2 دور باید انجام شود و امروز این ورزش به انتخاب بدی دست زد.»

همیلتون در این مصاحبه تایید کرد که به دلیل نبود دید کافی در پیست مسابقه، شرایط برای برگزاری رقابت فراهم نبود، اما دلیلی وجود نداشت که مدیران این مسابقه چنین تصمیم عجیبی بگیرند.

همیلتون این وضعیت را با مسابقات لغوشده جایزه بزرگ استرالیا در سال گذشته مقایسه کرد. زمانی که ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته بود. همیلتون که به شدت از تصمیمات مدیران FIA انتقاد دارد معتقد است گرندپری بلژیک هم می‌توانست مانند گرندپری فصل گذشته استرالیا لغو شود.

در این بین سباستین فتل، نفر پنجم گرندپری بلژیک، درباره حواشی پیش‌آمده گفته است: «بدیهی است که این یک مسابقه نبود و ما نباید هیچ امتیازی می‌گرفتیم. دریافت امتیازها واقعاً عجیب بود.»

1

ماکس فرشتپن نفر اول این رقابت نیز می‌گوید: «اتفاقی که افتاد درست نبود. هواداران هم احتمالاً با آنچه پیش آمد موافق نیستند. ایمنی مهم‌ترین چیزی است که باید در این شرایط در نظر گرفته شود. وقتی نمی‌توانید جلوی خودتان را ببینید و نمی‌دانید کجا می‌روید پس نمی‌توانید مسابقه دهید.»

فرمول یک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این رقابت برای همه هواداران ناامیدکننده بود. متاسفانه شرایط آب‌وهوایی به اندازه کافی بهبود نیافت تا بتوانیم رقابت را به طور کامل برگزار کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها