سخنگوی طالبان: با ترکیه و قطر گفت‌وگو می‌کنیم

سخنگوی طالبان از گفت‌وگو با ترکیه و قطر برای راه‌اندازی فرودگاه کابل همزمان با اعلام عقب‌نشینی کامل آمریکا از افغانستان خبر داد.

سخنگوی طالبان: با ترکیه و قطر گفت‌وگو می‌کنیم
کد خبر: 512390
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز (سه شنبه - 31 آگوست) در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره در خصوص وضعیت کنونی فرودگاه کابل گفت که نیروهای طالبان مشغول تامین امنیت این فرودگاه و راه‌اندازی آن هستند.

به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: «جنبش طالبان با قطر و ترکیه درباره راه‌اندازی فرودگاه کابل مذاکره می‌کند».

مجاهد تاکید کرد که شکست آمریکا در افغانستان «درس عبرت بزرگی برای سایر متجاوزان است».

سخنگوی طالبان دیروز در مصاحبه با شبکه ژاپنی «ان‌اچ‌کِی»، گفت گروه طالبان خروج کامل نیروهای خارجی از فرودگاه کابل را که بزودی اتفاق خواهد افتاد خوشبینانه می‌داند و قصد دارد کنترل کامل بر این فرودگاه ایجاد کند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه عصر دیروز، به استقرار قوای این کشور در فرودگاه کابل برای تامین امنیت این مکان ابراز امیدواری کرد و گفت: «در صورت مناسب بودن شرایط و درخواست در این زمینه، ترکیه ممکن است عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل را در نظر بگیرد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دو روز پیش درباره فرودگاه کابل اعلام کرد: «در خصوص فرودگاه، طالبان می‌گوید که امنیت آن را تامین می‌کنیم و مدیریت آن بر عهده شما. اما چگونه این امر را تضمین می‌کند. این کار آسانی نیست. ببینید که چگونه اخیرا 200 نفر جان خود را از دست دادند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها