کد خبر: 512435
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۱۱:۳۵:۵۸
| |

پس از چند سال قطعی روابط:

تماس تلفنی ولی‌عهد ابوظبی با اردوغان

پس از چند سال تیرگی روابط میان ابوظبی و آنکارا، شب گذشته، ولی‌عهد امارات با رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مشترک گفت‌وگو کرد.

تماس تلفنی ولی‌عهد ابوظبی با اردوغان
کد خبر: 512435
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۱۱:۳۵:۵۸

اعتمادآنلاین| «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، شب گذشته (30 آگوست)، پس از چند سال قطع ارتباط مستقیم، تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی امارات (وام)، با انتشار این خبر نوشت: «در این گفت‌وگوی تلفنی، روابط دوجانبه و شیوه‌های تقویت و توسعه آن در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور و ملت دوست بررسی شد».

بنا بر این گزارش، دو طرف در خصوص چندین قضیه و پرونده بین‌المللی منطقه‌ای دارای اهمیت مشترک گفت‌وگو کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج آن لاین»، این تماس تلفنی، چند روز پس از سفر «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات به ترکیه در چارچوب تلاش‌های دو کشور برای ترمیم روابطی که به دلیل پرونده‌های مختلف به شدت آسیب دیده بود، صورت گرفت.

پس از دیداری که طحنون بن زاید با اردوغان در 18 آگوست جاری انجام داد، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات، گفت که ابوظبی اکنون در حال تقویت روابط با همه است و اختلافات مواضع مانع تقویت روابط اقتصادی نخواهد شد.

اردوغان نیز پس از این گفت‌وگوها تصریح کرد که کشورش و امارات طی ماه‌های اخیر با یکدیگر در تماس بودند و پیشرفت‌هایی را حاصل کرده‌اند و وی مایل به دیدار با ولی‌عهد ابوظبی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها